بارش شدید باران موجب لغزندگی سطح جاده‌ها در کردستان شده است

سنندج - ایرنا - رییس اداره مدیرت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گقت: بارش شدید باران موجب لغزندگی جاده‌ها در این استان شده و لازم است رانندگان جوانب احیاط را رعایت کنند.

دانش زندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایرنا اظهار داشت: بارش باران و ورزش باد از بامداد امروز در جاده‌های استان آغاز شده و احتمال می‌رود شدت وزش باد جاده‌ها به صورت میانگین بین ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت باشد.

وی اضافه کرد: وزش باد شدید به همراه بارش باران شدید بر شدت لغزندگی جاده‌ها افزوده و توصیه می‎شود رانندگان حتما با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رییس اداره مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی احتمال می‌رود تا بعد از ظهر امروز بارش باران به بارش برف تغییر ماهیت داده و تا ظهر فردا پنجشنبه باعث بروز اختلال در تردد و لغزندگی سطج جاده‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیشترین شدت وزش باد و بارش باران در جاده‌های منتهی به شهرستان‌های بانه، سقز و مریوان بیشتر از سایر نقاط بوده و همچنین افت دما در این مناطق محسوس تر است و انتظار داریم بارش برف در این مناطق آغاز شود.

زندی یادآور شد: طبق اعلام هواشناسی احتمال دارد فعالیت این سامانه تا پایان وقت روز جمعه تداوم داشته باشد به همین دلیل اختلال تردد در این مدت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: توصیه می‌شود مسافران از انجام سفرهای غیر ضروری در جاده‌های استان خودداری کنند و در صورت لزوم وضعیت جاده ها را از سامانه ۱۴۱ راهداری از طریق پیام کوتاه، تماس تلفنی، نرم افزار همراه و تارنمای الکترونیکی استعلام کنند.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز شد.

در طرح زمستانی سال گذشته  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهند.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha