دمای هوای کردستان تا ۶ درجه کاهش پیدا می‌کند

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای این استان در ۲۴ ساعت آینده بین چهار تا ۶ درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند.

علی پناهی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی بتدریج از امشب تا صبح فردا با خروج تدریجی سامانه بارشی، شاهد کاهش چهار تا ۶ درجه ای دما نسبت به صبح امروز، و حاکم  شدن سرما و یخبندان شبانه و صبحگاهی و تدوام این شرایط تا روز پنجشنبه، بخصوص در مناطق شمالی و شرقی استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: سامانه بارشی حال حاضر در سطح استان همچنان فعالیتش را تا بعدازظهر امروز به شکل پوشش ابر، مه، وزش باد گاها شدید، بارش پراکنده برف (بخصوص در نیمه غربی) و در گردنه ها و ارتفاعات بصورت کولاک ادامه خواهد داد.

پناهی گفت: به دنبال آن از فردا دوشنبه تا روز پنجشنبه جو استان پایدار بوده و بجز افزایش ابر (برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه)، وزش باد (بویژه در بعدازظهرها) و در برخی نقاط مه صبحگاهی پدیده دیگری نخواهیم داشت.

تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۰ بهمن ۲۱۹ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار ۲۰۴ میلی‌متر سال قبل هشت درصد افزایش یافته است.

همچنین این آمار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه بلند مدت ۲۷ ساله (از مهر سال ۱۳۷۲ تا شهریور ۱۳۹۹)  که ۲۵۹ میلی‌متر بود ۱۵ درصد کاهش دارد.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha