۳۰ خانه فرهنگ کار در واحدهای تولیدی کردستان فعال است

سنندج - ایرنا - معاون مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۳۰ خانه فرهنگ کار در واحدهای تولیدی این استان به منظور تقویت وجدان و عِرق کاری در بین کارگران و کارفرمایان راه‌اندازی شده است.

فرزاد پیشکاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه راه اندازی خانه‌های فرهنگ کار از سال ۱۳۹۵ در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است اظهار داشت: این خانه‌ها تا کنون در ۳۰ واحد تولیدی راه اندازی شده و در ایجاد آن در واحدهای دیگر که از جمعیت بالای کارگری برخوردارند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: ایجاد بستر لازم در جهت ارتقاء مؤلفه‌های فرهنگ کار، خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و بهره وری، روحیه کارجمعی و تعاون، وجدان کاری، انضباط اجتماعی، مسوولیت پذیری، تعهد و رعایت اخلاق دینی در محیط های کار و تولید کشور شامل واحدهای تولیدی و صنعتی، تعاونی ها از جمله اهداف راه اندازی خانه‌های فرهنک کار است.

پیشکاری با بیان اینکه موفقیت هر واحد تولیدی به تلاش کارگران و بهره وری در تولیدات آن وابسته است یادآور شد: افتتاح و راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ کار در واحدهای کارگری و کارخانجات، زمینه ترویج کار شایسته، حس مسوولیت پذیری، تعهد و وجدان کاری در میان کارگران و درنهایت بهره‌وری و رونق و جهش اقتصادی فراهم می‌کند.

خانه های فرهنگ کار و تلاش، مراکزی هستند که به منظور رصد مولفه های فرهنگ کار و ترویج برنامه های مربوط به آن فعالیت و این بستر را فراهم می کنند که با استفاده از دو نهاد خانواده و آموزش، ابعاد مختلف فرهنگ کار به جامعه شناسانده شود و در جهت ارتقاء آن فعالیت کنند.

توانمندسازی نیروی کار به لحاظ روحی و جسمی در ابعاد فردی و اجتماعی، ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و حمایت از تولید ملی، ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی، ایجاد و تقویت نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ مهارت آموزی و معرفی و اجر نهادن به نخبگان هنری و فرهنگی جامعه کار و تلاش از اهداف تشکیل خانه های فرهنگ کار و تلاش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha