۵۴ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی کردستان فعال است

سنندج - ایرنا - معاون مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: هم اکنون خانه بهداشت کارگری در ۵۴ واحد تولیدی و صنعتی بالای ۵۰ نفر نیروی کار این استان فعال است.

فرزاد پیشکاری روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس مفاد قانون کار، کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی با ۵۰ نفر نیروی کار و بیشتر مکلف به ایجاد خانه های بهداشت کارگری هستند که از ۲ سال گذشته تاکنون تعداد این خانه‌ها در استان از ۲۱ مورد به ۵۴ خانه رسیده است.

وی یادآور شد: از آنجا که بیشترین نفع را از سلامت کارگران خود کارفرمایان می‌برند توجه و همکاری کارفرمایان نسبت به فراهم کردن لوازم تامین سلامت کارگران ضروری است.

معاون مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: هدف از تاسیس خانه های بهداشت کارگری تامین سلامت کارگران، ارتقای دانش بهداشتی و ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در بین کارگران و سالم سازی محیط کار در کارگاه های تولیدی، صنعتی و خدماتی و معادن است.

پیشکاری یادآور شد: در سال جاری سه خانه بهداشت کارگری شامل معدن طلای زرکوه، تراکتورسازی کردستان و سقز سازی ون شهرستان سقز و شورای هماهنگی خدمات بهداشت کارگران این استان موفق به کسب رتبه‌های  برتر کشور در جشنوراه خانه‌های بهداشت شده‌اند.

وی افزود: در این جشنواره خانه‌های بهداشت معدن زرکوه به عنوان برتر کشور، تراکتورسازی و کارخانه ون به عنوان شایسته تقدیر شناخته شده اند و شورای هماهنگی ارایه خدمات بهداشتی کارگران این استان نیز به عنوان برتر انتخاب شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، برخورداری از سلامت، حق همگانی است، ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است، از این رو از سال ۱۳۶۶ برنامه مشترک ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی به بیمه شدگان با همکاری مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی اجرا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha