حکایت جاده‌ بیضاء و آزاد راه شیراز- اصفهان

شیراز-ایرنا- تلاقی محور اصلی عبور و مرور جاده بیضاء با قطعه هفت آزاد راه شیراز - اصفهان موجب شد که حدود سه سال قبل این جاده اصلی تخریب و مسیر تردد مردم به جاده متروکه قدیمی منتقل شود اما این جاده کنونی به دلیل ترافیک، عدم ایمنی و خطرات ناشی از تصادفات متعدد، مردم این منطقه را کلافه کرده است. 

بنا به اظهار عده‌ای از شهروندان بیضاء، ضرب‌المثل "از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت فرموده ما را مس کنید" اکنون برای وضعیت اهالی این منطقه صدق می‌کند زیرا محسنات جاده اصلی را که تخریب شد قابل جایگزینی با مسائل دیگر نمی‌دانند و خواهان باز شدن مسیر اصلی گذشته هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی نیز در نشستی که در دفتر امور اجرایی آزاد راه شیراز –اصفهان برگزار شد با اشاره به میزان خسارت‌های مالی و تلفات جانی که در جاده فعلی بیضا رخ می‌دهد

گفت: در مدت سه سال که جاده اصلی به دلیل تلاقی با قطعه هفت آزاد راه شیراز - اصفهان تخریب و تردد در جاده قدیمی از سر گرفته شد، به سبب اینکه این مسیر قدیمی فاقد استاندارهای لازم است مردم شهرستان بیضاء روزانه در این محور شاهد وقوع تصادف، واژگونی خودرو و ترافیک سنگین هستند.

محسن علیزاده افزود: مردم این شهرستان فقط خواهان بازشدن مسیر اصلی گذشته هستند و همچنین دیگر تقاضای آنها تسریع در اجرای عملیات اجرایی قطعه هفت آزاد راه شیراز- اصفهان است.

محمود صادقی؛ معاون پارلمانی وزارت دفاع نیز در این نشست اظهار داشت: وزارت دفاع از تمام امکانات و تجهیزات خود برای تسریع در ساخت و تکمیل این آزاد راه استفاده خواهد کرد و آمادگی خود را برای انجام هرنوع همکاری لازم اعلام می‌کند.

شهرستان بیضاء در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

تکمیل قطعه هفت آزاد راه شیراز - اصفهان تا خرداد ۱۴۰۰

مدیر عامل شرکت راه سازی عمران ایران وابسته به وزارت دفاع در مورد علت طولانی شدن عملیات اجرایی این پروژه بیان کرد: مشکلات مالی و اعتباری از یک سو و وجود معارضان دولتی و مردمی از سوی دیگر، باعث طولانی شدن عملیات ساخت و تکمیل این آزاد راه شده که با توجه به اهمیت این موضوع و مشکلات مردم شهرستان بیضا، برای برطرف شدن موانع سد راه، نیازمند همکاری و هم‌افزایی همه عوامل و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

نظری افزود: ساخت و تکمیل قطعه هفت آزاد راه شیراز اصفهان در اولویت اول کار قرار دارد و این قطعه تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha