۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۴۲
کد خبرنگار: 1181
کد خبر: 84241287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکسازی سکوی پسماند شهرستان کارون از سرگرفته شد

۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۴۲
کد خبر: 84241287
پاکسازی سکوی پسماند شهرستان کارون از سرگرفته شد

اهواز - ایرنا - رییس حفاظت محیط زیست شهرستان کارون گفت: عملیات پاکسازی سکوی موقت پسماند در این شهرستان، پس از توقف ۴۰ روزه از سرگرفته شد.

عباس ظاهری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه شیوه جمع‌آوری و انتقال زباله و مدیریت سکوی موقت پسماند کارون مورد قبول نیست افزود: پاکسازی این سایت، در جوار روستای قلعه چنعان قرار بود در مدت ۲ هفته انجام شود اما تعهد شهرداری کوت‌عبداله در این زمینه انجام نشده است.

وی گفت: موانع و مشکلاتی در زمینه پاکسازی و انتقال پسماندها به مدفن زباله شهرداری اهواز وجود داشت که بنا به گفته شهرداری کوت‌عبداله، این مشکلات اکنون برطرف شده و پاکسازی سکو دوباره آغاز شده است.

ظاهری اضافه کرد: روند پاکسازی پسماندها مطلوب ما نبوده و اداره محیط زیست شهرستان کارون نظارت و پیگیری در زمینه پاکسازی سکوی پسماند را انجام داده و موضوع را تا زمان حل کامل آن دنبال می‌کند.

وی با اشاره به بازدید امام جمعه کارون از سکوی موقت پسماند در روزهای اخیر، گفت: قرار است امام جمعه کارون هم در صورت پاکسازی نشدن محل، به این مساله ورود و آن را پیگیری کند.

ظاهری خاطرنشان کرد: مقرر شده نشستی با حضور رییس دادگستری و دادستان شهرستان کارون برگزار و الزاماتی برای شهرداری کوت عبداله تعیین شود.

وی افزود: شهرداری کوت‌عبداله متعهد شده که محل جدیدی به عنوان سکوی پسماند تعیین و پیشنهاد دهد.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان همچنین کارون گفت: ۲۴ مطب پزشکی به دلیل ارایه ندادن مدارک عقد قرارداد، جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی مطب خود به دادگاه معرفی شدند.

ظاهری افزود: ای مطب‌ها به اخطاریه‌های قبلی محیط زیست توجهی نشان نداده‌ بودند، در حالیکه بر اساس قانون باید با بیمارستان برای بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی و پزشکی قرارداد منعقد کنند.

به گفته وی، پیش از این نیز پنج مطب ذر این شهرستان به مراجع قضایی معرفی ، و برای آنها پرونده تشکیل شده بود که امیدواریم گام‌های موثری در راستای دفع پسماندهای پزشکی باشد.

بر اساس این گزارش، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کارون پیش از این گفته بود که پاکسازی سکوی موقت پسماند در قلعه چنعان از حدود نیمه آذر امسال متوقف شده و در صورت حل نشدن مشکل پاکسازی این سایت مساله دوباره از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

به گفته وی، شهرداری کوت عبداله دلیل توقف کار پاکسازی این محل را بروز اختلافاتی میان این شهرداری و سازمان پسماند شهرداری اهواز بیان کرده و گفته که این مشکل در حال پیگیری است.

شهردار سابق کوت عبداله به دلیل تخلف در پاکسازی سکوی پسماند به یک سال حبس محکوم شده که هنوز در مرحله تجدیدنظر است.

سال‌هاست که زباله‌های شهر کوت عبداله مرکز شهرستان کارون در جنوب اهواز، به سکوی زباله در نزدیکی روستای "قلعه چنعان" منتقل می‌شود. اما نزدیک بودن محل تخلیه زباله‌ها به خانه‌های روستایی مشکلات بسیاری را به دنبال داشته و اعتراض اهالی را موجب شده است.

کوت عبداله بخشی از حاشیه شهر اهواز بود که در سال ۱۳۹۱ از اهواز جدا شد و با ۹ روستای اطراف خود، شهرستان کارون را تشکیل داد. قلعه چنعان یکی از روستاهای شهرستان کارون، با بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت بزرگ‌ترین روستای کشور به شمار می‌رود که با محرومیت هایی دست به گریبان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha