۹ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۰۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84245297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت یمن:اظهارات مقام‌های سازمان ملل درباره نفتکش صافر گمراه کننده است

تهران- ایرنا- دولت نجات ملی یمن روز شنبه اظهارات مقام‌های سازمان ملل متحد درباره نفتکش صافر را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، دولت نجات ملی یمن افزوده است: این اظهارات با هدف سرپوش گذاشتن بر تأخیر اجرای توافق تعمیر فوری نفتکش صافر از سوی سازمان ملل متحد بیان شده است.

پیش‌تر استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که جدول زمانی که برای اعزام کارشناسان سازمان ملل متحد برای بازدید از نفتکش صافر اعلام شده بود قطعی نیست و نگرانی از این وجود دارد که حوثی‌ها (انصارالله) به دنبال بازنگری در این موضوع هستند.

دولت نجات ملی یمن این اظهارات سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد را گمراه کننده و بدور از واقعیت خوانده است.

صنعاء تأکید کرده که بر اساس توافقی که میان دو طرف انجام گرفته، تیمی از کارشناسان سازمان ملل متحد و تیمی از کارشناسان یمنی مسؤولیت تعمیر فوری نفتکش صافر را انجام می‌دهند؛ اما طرف مقابل با حضور تیم یمنی برای انجام تصویربرداری زیر دریایی از نفتکش صافر مخالفت کرد.

دولت نجات ملی یمن بار دیگر بر پایبندی کامل توافق تعمیر نفتکش صافر و حفاظت از محیط زیست دریایی تأکید کرده است.

سازمان ملل متحد و دولت نجات ملی یمن مهرماه برای تعمیر فوری نفتکش "صافر" در بندر الحدیده در غرب یمن توافق کرده بودند.

نفتکش صافر چهار سال است که در نزدیکی بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

مسؤولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیش‌تر نسبت به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی که عواقب آن مشخص نخواهد بود هشدار دادند و افزوند که به علت فرسوده بودن وضعیت نفتکش صافر، [این موضوع] تهدید بیشتری برای یمن و منطقه محسوب می‌شود.

آنها به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله‌ها و جداره‌های مخازن در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۰ هشدار داده و اعلام کردند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن شود.

پیش از این  «احمد عبدالله دارس» وزیر نفت دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا هشدار داده که در صورت نشت نفت از نفتکش صافر در الحدیده، آلودگی زیست‌محیطی تا دریای مدیترانه و دریای عرب ایجاد خواهد شد اما  ائتلاف سعودی از تخلیه یا انجام اقدامات محافظتی این نفتکش جلوگیری می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha