۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85165906
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موافقت صنعا با تخلیه نفتکش «صافر»

۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۶
کد خبر: 85165906
موافقت صنعا با تخلیه نفتکش «صافر»

تهران-ایرنا- سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) از موافقت دولت نجات ملی یمن با انتقال نفت موجود در نفتکش صافر به یک نفتکش دیگر در راستای جلوگیری از وقوع فاجعه زیست محیطی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، دیوید گرسلی هماهنگ‌ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن در جلسه شورای امنیت گفت: دولت نجات ملی یمن امروز اجازه تخلیه نفت موجود در نفتکش صافر را به ما اعلام کرد.

وی گفت: روند تخلیه نفتکش صافر طی هفته آتی آغاز خواهد شد و نفتکش جایگزین برای انتقال محموله صافر هم امروز از جیبوتی به سمت بندر الحدیده یمن به حرکت در خواهد آمد.

نفتکش یمنی صافر، پنج سال است که در نزدیکی بندر «رأس عیسی» در «الحدیده» لنگر انداخته و حاوی یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت سبک «مأرب» است.

سازمان ملل متحد و «دولت نجات ملی» مستقر در صنعا و مورد حمایت «جنبش انصارالله» اوایل مهر ۱۳۹۹ برای تعمیر فوری نفتکش صافر در بندر الحدیده در غرب یمن توافق کردند.

بر اساس این توافق، دولت نجات ملی مستقر در صنعا با ورود تیمی از سازمان ملل متحد برای تعمیر نفتکش صافر همکاری می‌کنند.

مسوولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیشتر نسبت به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی که عواقب آن مشخص نخواهد بود، هشدار داده و افزوند که به علت فرسوده بودن وضعیت نفتکش صافر، [این موضوع] تهدید بیشتری برای یمن و منطقه است.

آنها به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله‌ها و جداره‌های مخازن در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۰ هشدار داده و اعلام کردند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha