به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حمید رضا جانباز» روز یکشنبه در مراسم رونمایی از ۳۵ پروژه ساز و کاری صنعت آب و برق با حضور وزیر نیرو در محل وزارت نیرو افزود: طرح آب امید با هدف ترغیب مشترکان خانگی پرمصرف به مدیریت مصرف اعمال شد و تلاشی است تا این مشترکان مصرف خود را بهینه کنند.
وی اضافه کرد: حدود ۱.۸ درصد حجم مصرف آب، مربوط به مشترکانی است که مشمول این طرح خواهند شد و بنابر مصوبهٔ دولت، خرداد ماه سال ۱۴۰۰ زمینهٔ ارائه گزارش توجیهی برای شورای اقتصاد فراهم خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به آغاز فعالیت ۱۵ شرکت در زمان حاضر در سامانه «مدیریت ارتباط با مشتریان» گفت: همه شرکتهای آب و فاضلاب تا پایان سال به سامانهٔ «مدیریت ارتباط با مشتریان» متصل خواهند شد.
وی، هدف از اجرای طرحهای سازوکاری را ارتقای فرایندها و چابکسازی در ارائه خدمات دانست و افزود: بوسیله سامانه «مدیریت ارتباط با مشتریان، متولیان خدماترسانی به مشترکان، مطلع میشوند که درخواست مشترکان چیست و زمینهٔ اتفاق ها در کدام مناطق و در چه بازهٔ زمانی بیشتر است.
جانباز کارکردهای مختلف سامانهٔ ارتباط با مشتریان را شامل داشبورد حوادث آب، فاضلاب و خدمات مشترکان و بازخورد مشترکان برشمرد و خاطرنشان ساخت: بر اساس توافقهای امضا شده با سازمانهایی اعم از پُست جمهوری اسلامی، اطلاعات مکانمحور نیز در این سامانه وارد و عملیاتی خواهد شد.
وی گفت: در قالب این طرحِ سازوکاری و نیز با یکپارچهسازی خدمات شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی، سعی شد که فرصت بیشتری به بخش روستایی داده شودبه نحوی که تعداد مراکز خدمت به روستاییان از ۴۳۹ به یک هزار و ۲۴۰ مرکز در همه روستاهای کشور ارتقا پیدا کرد.
به گزارش ایرنا، پیشترمدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طرح آب امید، برای تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف است و براین اساس مشترکان کممصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهرهمند خواهند شد.
جانباز در نشست خبری اطلاع رسانی در باره طرح آب امید افزود: طرح آب امید طرحی برای تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه آب است که همزمان با طرح برق امید اجرایی شده و هدف اصلی آن نهادینه سازی مصرف درست آب و برق است.
نظر شما