کانونهای خادمیاری رضوی محل خط‌کشی سیاسی نیست

مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: کانونهای خادمیاری رضوی نباید محل خط کشی جناحی باشد، هر کسی به یک جریانی علاقه دارد اما دستگاه امام رضا(ع) بالاتر از همه اینهاست و کانونها هم طوری باشند که همه مردم آنها را از خود بدانند.

خادمیاران افرادی هستند که به صورت داوطلبانه و خالصانه بخشی از توانایی‌های خود را با سازماندهی آستان قدس رضوی برای خدمت به مشتاقان، زائران و مجاوران حرم رضوی، مستمندان و مستضعفان سراسر کشور و همچنین خدمت در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به کار می‌گیرند.

حجت الاسلام احمد مروی روز سه‌شنبه در جمع دبیران کانونهای خادمیاری آستان قدس رضوی افزود: امام، رهبری و انقلاب سرلوحه کارهای ما هستند و کارهایی که انجام می‌دهیم نباید انگ انتخاباتی بخورد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: همان طور که در راهپیمایی و انتخابات، خط کشی نمی‌کنیم باید برای کار خیر هم راه را برای همه باز کنیم خدا برای حج استطاعت مالی و مشرک نبودن را شرط قرار داده است و نگفته کسی که نماز اول وقت می‌خواند و روزه می‌گیرد به حج بیاید و ما هم باید خدایی کار کنیم.

مروی با اشاره به اهمیت کمک به نیازمندان اظهار داشت: ائمه و علمای بزرگ ما بر رسیدگی مادی و معنوی به نیازمندان اهتمام داشتند و در اعمال مستحب هیچ چیز بهتر از رسیدگی به نیازمندان نیست.

وی با بیان این که مراقبت از نیروهای خادمیار بسیار مهم است افزود: دستگاه امام رضا(ع) مورد اعتماد مردم است و هر کسی که با این دستگاه ارتباط دارد باید از هر جهت مورد اعتماد باشد چیزی که به اعتماد مردم ضربه بزند خیر نیست و شر است و تنها نیرویی که می‌توان بر او نظارت کامل کرد را باید جذب کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در کمک به نیازمندان احترام به مردم باید حفظ شود و کمک و خدمت نباید به گونه‌ای باشد که شخصیت و حرمت نیازمندان از بین برود. اگر بسته معیشتی می‌خواهیم اهدا کنیم اول خودمان یک بار امتحان کنیم آیا برنج یا ماکارونی که می‌دهیم کیفیت لازم را دارد و خانواده خودمان از آن می‌خورند؟ باید کالایی که می‌دهیم خوب و مناسب باشد و کیفیت را فدای کمیت نکنیم.

مروی افزود: در انجام کار خیر و کمک به نیازمندان نباید رقیب خیریه‌ها باشیم. تجربیات خود را به خیریه‌ها منتقل کنیم و آنها را هم کمک کنیم تا رشد کنند.

در پایان این نشست کتاب دستاوردهای دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استانهای کشور نیز رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha