۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱
کد خبر: 84257727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای شهر تهران به نامه اعتراض فرمانداری پاسخ داد

تهران-ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران، نامه اعتراضی فرمانداری به تمرکز ماموریت‌های HSE شهرداری پایتخت و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، را پاسخ دادند.

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در دویست و هفتاد و نهمین جلسه خود بررسی اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه « تمرکز مأموریت های HSE شهرداری تهران و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران ، بهداشت و ایمنی محیط کار شهر تهران» را در دستور کار قرار دادند .

«زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر، درباره پاسخ این کمیسیون به نام فرمانداری اظهار داشت: این مصوبه موجب شد که موازی کاری در حوزه های ایمنی بهداشت رفع شود و به مسأله hse -سلامت، بهداشت و محیط زیست- متمرکز در سازمان مدیریت بحران پرداخته شود.

وی گفت: با این مصوبه ایمنی متولی پیدا کرده است و جایگاه آن ذیل شهردار تهران تعریف می شود.

نوری با بیان اینکه اما فرمانداری تهران این مصوبه را به استناد دو بند رد کرده است، افزود: رفتار هیات تطبیق و این مدل برخورد با مصوبات جای تعجب دارد.

به گفته وی، ایراد فرمانداری درستدو منطبق بر قوانین و مقررات نیست و این نوع ایراد فرمانداری، جایگاه شورا را تضعیف می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه، مصوبه شورا متناسب با قوانین بالادست است، گفت: مصوبه شورای شهر موجب شد تا بدون ایجاد اداره کل جدید صرفاً با یک تغییر نام، ایمنی متولی پیدا کند.

نوری گفت: مصوبه شورا بدون ایجاد اخلال در جریان عادی امور شهری است و موجب حفظ اموال شهرداری است و وضع قاعده‌ای که جریان عادی شهر باشد مشاهده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: مصوبه شورا نه تنها مغایرتی با اسناد و قوانین فرادست ندارد بلکه در جهت تحکیم، تقویت و کمک به اجرای بهینه وظیفه شهرداری است.

در نهایت اعضای شورای شهر با ۱۷ رای پاسخ کمیسیون سلامت به اعتراض فرمانداری را تصویب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha