۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۳۷
کد خبر: 84258622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه ‌ویژه به مراکز حل مشکلات یادگیری اختصاص می یابد

ایلام - ایرنا - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان ینکه از سال آینده تحولات کمی و کیفی در مراکز ویژه حل مشکلات یادگیری اختصاص می یابد، گفت: یکی از این برنامه ها اختصاص سرانه ویژه به این مراکز است.

به‌ گزارش ایرنا، سید جواد حسینی شامگاه سه شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دست ساخته های مربیان مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان ایلام در جمع کارکنان این مراکز افزود: این سرانه به ۷۷۵ مرکز مشکلات ویژه یادگیری به عنوان اولین تحول اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: همچنین نیروهای این مراکز در گروه دوم تعریف شده بودند که با پیگیری های انجام شده قرار است در گروه اول قرار گیرند.

حسینی افزود: از سال آینده در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، آزمون‌های تشخیص نشانگان مشکلات یادگیری نیز گنجانده خواهد شد.

وی تصریح کرد: با طراحی آزمون‌های روا و پایا در برنامه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می‌توان نوآموزان دارای مشکلات یادگیری را شناسایی کرد و با مداخلات بهنگام مانع از بروز مشکلات بیشتر شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خدمات مرکز محورانه مراکز مشکلات ویژه یادگیری به خدمات مدرسه محورانه گسترش پیدا خواهد کرد، افزود: برای تحقق این امر مربی محوری هم باید به معلم محوری تغییر جهت دهد و خانواده ها نیز باید در مداخلات مشکلات ویژه یادگیری نقش اساسی را داشته باشند.

حسینی اظهار کرد: افزایش سن پوشش دانش آموزان تا ۱۷ سال و همچنین پوشش دانش آموزان استثنایی و دیرآموز توسط این مراکز از جمله دیگر تحولات در خصوص مراکز مشکلات ویژه یادگیری است.

وی گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است و پیش از آنکه به مشکلات ویژه یادگیری پرداخته شود باید به مشکلات ویژه یاددهی نیز ورود پیدا کرد و راه آن توانمندسازی معلمان است.

وی نمایشگاه دستاوردهای حوزه مراکز مشکلات ویژه یادگیری ایلام را نشان دهنده تخصص بالای کارکنان این مراکز دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha