به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی شامگاه سه شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دست ساخته های مربیان مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان ایلام در جمع کارکنان این مراکز افزود: این سرانه به ۷۷۵ مرکز مشکلات ویژه یادگیری به عنوان اولین تحول اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: همچنین نیروهای این مراکز در گروه دوم تعریف شده بودند که با پیگیری های انجام شده قرار است در گروه اول قرار گیرند.
حسینی افزود: از سال آینده در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، آزمونهای تشخیص نشانگان مشکلات یادگیری نیز گنجانده خواهد شد.
وی تصریح کرد: با طراحی آزمونهای روا و پایا در برنامه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی میتوان نوآموزان دارای مشکلات یادگیری را شناسایی کرد و با مداخلات بهنگام مانع از بروز مشکلات بیشتر شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خدمات مرکز محورانه مراکز مشکلات ویژه یادگیری به خدمات مدرسه محورانه گسترش پیدا خواهد کرد، افزود: برای تحقق این امر مربی محوری هم باید به معلم محوری تغییر جهت دهد و خانواده ها نیز باید در مداخلات مشکلات ویژه یادگیری نقش اساسی را داشته باشند.
حسینی اظهار کرد: افزایش سن پوشش دانش آموزان تا ۱۷ سال و همچنین پوشش دانش آموزان استثنایی و دیرآموز توسط این مراکز از جمله دیگر تحولات در خصوص مراکز مشکلات ویژه یادگیری است.
وی گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است و پیش از آنکه به مشکلات ویژه یادگیری پرداخته شود باید به مشکلات ویژه یاددهی نیز ورود پیدا کرد و راه آن توانمندسازی معلمان است.
وی نمایشگاه دستاوردهای حوزه مراکز مشکلات ویژه یادگیری ایلام را نشان دهنده تخصص بالای کارکنان این مراکز دانست.
نظر شما