۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 84260941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تندباد با سرعت ۹۴ کیلومتر استان همدان را درنوردید

۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳
کد خبر: 84260941
تندباد با سرعت ۹۴ کیلومتر استان همدان را درنوردید

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک موج ناپایدار، تندبادی با سرعت ۹۴ کیلومتر در ساعت بخش های از استان را درنوردید.

محمد حسن باقری شکیب روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرعت باد شب گذشته در گل‌تپه به ۹۴ کیلومتر در ساعت رسید و در بیشتر مناطق استان موجب شکسته شدن شاخ و برگ درختان و خساراتی شد.

به گفته وی، سرعت وزش تندباد در شهر همدان ۷۴ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی اظهار داشت: وزش باد تا ۲ روز آینده ادامه دارد اما رفته رفته از میزان شدت آن کاسته می‌شود.

باقری شکیب تصریح کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با وزش شدید باد و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای امروز و فردا آسمان بیشتر نقاط استان ابری است و بارش باران پراکنده تا میانه هفته آتی ادامه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه باد یک جریان محسوب می‌شود و سرعت آن در نقاط مختلف شهری متفاوت است، خاطر نشان کرد: از فردا دمای هوای بیشتر نقاط استان روزانه سه تا پنج درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گل‌تپه با یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان بودند.

باقری شکیب اظهار داشت:  بیشینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای شهر ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha