مرکز وکلا برای اجرای عدالت در کنار قوه قضاییه ایستاده است

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از جمله نهادهایی است که برای اجرای عدالت در کنار قوه قضاییه ایستاده است.

"علی اکبر گروسی" روز دوشنبه در آیین تحلیف کارآموزان سال ۱۳۹۶ مرکز وکلای قوه قضاییه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه "علی بهادری جهرمی" رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از جوانان انقلابی و اندیشمند در حوزه حقوق است، اظهار داشت: بی شک تفکر حاکم بر این مرکز نقش بسزایی در تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: مرکز وکلای قوه قضاییه با یک نظارت دقیق و علمی در جهت جذب و تربیت کادر وکلا خدمت می‌کند که این امر شایسته تقدیر است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای «سند تحول قضایی» از امروز، بیان کرد: این سند بر اساس ماموریت‌ها و با رویکرد مطالعه وضع موجود و آسیب شناسی عملکرد دستگاه قضا در طولِ دوران پس از انقلاب اسلامی و بررسی نقاط قوت و ضعف رویه‌ای، فرآیندی و همچنین ساختاری تهیه و به منظور معماری دستگاه قضایی متناسب با گام دوم انقلاب در سال‌های آتی و با هدف دستیابی به ۲ پیامد اصلی «دستیابی به عدالت» و «رضایتمندی مردم» تنظیم شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای این سند برخی از نهادها همچون مرکز وکلای قوه قضاییه نقش موثری دارند، گفت: این سند زمانی به صورت مناسب اجرا می‌شود که تمامی قسمت‌ها عملکرد مناسبی داشته باشند.

گروسی نقش قضات و وکلا را در اجرای این سند کلیدی دانست و افزود: برای تدوین این سند کارشناسان و نخبگان بسیاری زحمت کشیدند.

وی با بیان اینکه گفتمان مبارزه با فساد در عرصه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: مبارزه با فساد نه تنها امیدی دوباره به مردم بخشیده است بلکه نقش بسزایی در جهش اقتصای و تولیدی ایفا می‌کند.

وی از وکلا خواست تا توجه به معاد و آخرت را سرمشق عملکرد خود قرار دهند و بیان کرد: وکلا باید دقت کنند که اشتباهات سهوی یا عمدی آنان در این جایگاه، به سیستم عدالت کشور آسیب می‌زند.

به گزارش ایرنا، صبح امروز آیین تحلیف ۴۳ نفر از کارآموزان سال ۱۳۹۶ مرکز وکلای آذربایجان‌غربی با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha