استاندار یزد: فرمانداران برای ساخت یادمان‌ شهدای گمنام همکاری کنند

یزد- ایرنا- استاندار یزد ساخت یادمان برای شهدای گمنام در استان را موضوع مهمی ذکر کرد و گفت: باید فرمانداران با همکاری خیران و پیگیری نهادهای ذی ربط در این مورد اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، محمد علی طالبی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه ساماندهی قبور شهدای گمنام همانند سایر شهیدان باید در اولویت باشد، افزود: تاکنون در این ارتباط کارهایی صورت گرفت ، باید این موضوع به جد پیگیری و همکاری لازم به عمل آید.

وی به اهمیت چاپ و انتشار کتاب های مختلف در خصوص زندگانی شهدا با همکاری نویسندگان و پبگیری اداره‌کل حفظ آثار و نشر  ارزش‌های دفاع مقدس که مورد توجه خاص مقام معظم رهبری است اشاره کرد و ادامه داد: برای حفظ و ماندگاری ارزش‌های آن دوران یکی از بهترین امور تهیه کتاب و انتشار آثار فاخر است .

این مسوول خاطرنشان کرد: تهیه فیلم، مستند، کلیپ و عکس با استفاده از جلوه‌های فرهنگی و هنری از دیگر ابزار مهم برای اننقال و ترویج فرهنگ بخش ایثار و شهادت به مردم و جوانان است که تاکنون هرچند کارهایی صورت گرفت ولی  کافی نیست.

طالبی به وجود باغ موزه دفاع مقدس در یزد اشاره کرد و یادآور شد: فضای مناسبی در استان وجود دارد که باید با تهیه محتوای مناسب زمینه جذب مردم و جوانان و استفاده بیشتر و بهتر آن فراهم شود و همکاری تشکل‌های فرهنگی و رسانه‌ها در این خصوص ضروری است .

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت:  یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی و ادبی این اداره‌کل برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان خاطره دفاع مقدس به مردم به خصوص نسل آینده‌ساز، تهیه و چاپ کتاب‌های این حوزه با همکاری نویسندگان است .

سرهنگ منصور زارع افزود: تهیه کتاب حوزه دفاع مقدس از سوی نهادها و اداره دولتی و توزیع آن بین کارمندان  و سایر اقشار جزو مواردی است که به همکاری دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نیاز است و باید در این خصوص بیشتر تلاش شود.

وی به اهمیت شناسایی نویسندگان جوان حوزه فعال دفاع مقدس و حمایت مادی و معنوی از آنها برای تهیه آثار فاخر به عنوان یک ضرورت اشاره کرد که در این ارتباط تاکنون از سوی این اداره‌کل اقدام‌های خوبی به عمل آمد و برای تقویت آنها به تعامل نهاها و تشکل‌ها نیاز است .

این مسوول به اهمیت ساماندهی یادمان‌های شهیدان گمنام در استان اشاره کرد که باید همانند سایر شهدا مورد عنایت مسوولان و همراهی فرمانداران قرار گیرد و هرچند تاکنون در این خصوص کارهایی صورت گرفت ولی کافی نیست و به همت و همراهی بیشتری نیاز است .

زارع به تهیه و چاپ جلد اول دانشنامه دفاع مقدس یزد اشاره کرد  و گفت: با همکاری برخی ایثارگران و یادگاران آن دوران تهیه و به زودی منتشر می‌شود و این حرکت در کشور کم‌سابقه دانست و  نقش مهمی در ماندگاری و ترویج فرهنگ ایثار در جامعه و بین جوانان دارد.

تعدادی شهدای گمنام مدفون در استان یزد ۱۷۰ نفر است.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب‌ اسلامی کرد و ۵۰ هزار رزمنده  و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

این استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها زندگی می‌کنند.

  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha