۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 3104
کد خبر: 84273238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جزیره قشم به رادیو مستقل نیاز دارد

۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶
کد خبر: 84273238
جزیره قشم به رادیو مستقل نیاز دارد

قشم- ایرنا- عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کمبود شبکه رادیویی مستقل برای جزیره قشم احساس می‌شود لازم است صدا و سیمای کشور در این خصوص دستور پیگیری صادر کند.

پروین فرشچی روز چهارشنبه در پنجمین جلسه ستاد اجرایی سفر قشم افزود: باتوجه به واگذاری زمین مناسب و تجهیز و وجود امکانات لازم برای راه‌اندازی شبکه رادیویی مستقل در جزیره قشم، لازم است مسوولان مرتبط با پیگیری فوری نسبت به این امر اقدام کنند.

وی ادامه داد: صدا و سیما در جزیره کیش به صورت ویژه و مستقل فعالیت دارد اما تاکنون جزیره قشم با وجود وسعت چند برابری، از داشتن شبکه رادیویی مستقل نیز محروم مانده است.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم به همراه قایم مقام ستاد اجرایی سفر قشم پس از جلسه از کمپ‌های گردشگری و امکانات اقامتی جزیره قشم بازدید کرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha