۵ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84273984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان رضوی به تربت‌حیدریه سفر کرد

۵ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۴۲
کد خبر: 84273984
استاندار خراسان رضوی به تربت‌حیدریه سفر کرد

تربت حیدریه- ایرنا- استاندار خراسان رضوی در ادامه سفرهای شهرستانی خود و نخستین دور آن در سال جدید، صبح پنجشنبه وارد رباط سنگ در شهرستان تربت‌حیدریه شد.

محمدصادق معتمدیان امروز پنجم فروردین ماه پس از استقبال توسط فرماندار تربت‌حیدریه و دیگر مسوولان این شهرستان، با حضور در مزار شهدای گمنام شهر رباط سنگ نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد. 

شهرستان تربت‌حیدریه ۱۴۰ آزاده، هزار شهید و دو هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم انقلاب و نظام مقدس اسلامی ایران کرده است.

استاندار خراسان رضوی در سفر به تربت‌حیدریه از سوی معاون هماهنگی امور عمرانی و تنی چند از مدیران استانداری خراسان رضوی همراهی می‌شود. 

وی در جریان سفر یک روزه به تربت‌حیدریه از شهرهای بایگ، کدکن و روستای بسک این شهرستان دیدن و با مردم و مسوولان گفتگو خواهد کرد. 

"دیدار با خانواده‌های شهدا، ملاقاتهای مردمی و نشست جمع‌بندی" دیگر برنامه‌های سفر امروز معتمدیان به تربت‌حیدریه هستند.

رباط سنگ در بخش جلگه رخ و فاصله ۳۵ کیلومتری شمال مرکز شهرستان تربت‌حیدریه واقع است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله  ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. ۷۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

تربت‌حیدریه دارای چهار بخش "مرکزی، جلگه رخ، کدکن، بایگ" و چهار شهر، هشت دهستان و ۱۳۶ روستا است.

شهر ۱۲۰ هزار نفری تربت‌حیدریه مرکز این شهرستان، با وسعت ۵۳ کیلومترمربع چهارمین شهر پرجمعیت در استان خراسان رضوی بعد از مشهد، سبزوار و نیشابور است.

۷۹ درصد نیروی کار تربت‌حیدریه در گستره ۹۱ هزار هکتاری زمینهای کشاورزی و باغی این شهرستان به کشاورزی اشتغال دارند. 

بخش کشاورزی تربت‌حیدریه با  تولید ۳۷ نوع محصول زراعی و ۳۱ نوع محصول باغی به ترتیب رتبه‌های پنجم و سوم را در خراسان رضوی دارد. یکی از شاخصترین محصولات این شهرستان که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده زعفران است. تولید زعفران یکی از مهمترین منابع اشتغال و درآمد در تربت‌حیدریه است زیرا برای حدود ۴۰۰ هزار نفرروز طی مراحل کاشت و برداشت محصول اشتغال ایجاد کرده است. 

بخش صنعت این شهرستان نیز شامل دو شهرک و سه ناحیه صنعتی با ۲۰ واحد تولیدی فعال است.

۱۷ هزار نفر در قالب هشت هزار و ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تربت‌حیدریه هستند که هزار ۲۰۰ نفر آنان را دانش‌آموزان و ۲۵۰ نفر را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

"دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه" سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه را با یک میلیون نفر جمعیت زیر پوشش خدمات خود دارد. دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با هفت رشته در مقطع کارشناسی و یک رشته در مقطع کاردانی ۶۰۰ دانشجو دارد.
همچنین ۴۰ هزار دانش‌آموز در ۲۴۹ مدرسه این شهرستان شامل هزار و ۶۰۰ کلاس تحصیل می‌کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز در واحد تربت‌حیدریه چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۷۵ عضو هیات علمی دارد. ۴۵۰ دانشجو در مقطع دکترای این واحد تحصیل می‌کنند. هم‌اینک ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی و دکترای دانشگاه تربت‎‌حیدریه تدریس می‌شود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha