سربازان گمنام امام زمان (عج) فرزندان نظام هستند و ۲ خبر کوتاه از یزد 

یزد - ایرنا - سربازان گمنام امام زمان (عج) فرزندان نظام هستند، کشف هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق در مهریز و حمایت بسیج اصناف کشور از مشاغل خانگی از جمله خبرهای روز دوشنبه استان یزد است.

امام جمعه ابرکوه از سربازان گمنام امام زمان (عج) به عنوان فرزندان نظام و انقلاب یاد کرد و گفت: حرکت آنها باید همواره انقلابی باشد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر دوشنبه به مناسبت ۱۵ شعبان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) به ایرنا افزود: حضور پر نشاط ماموران وزارت اطلاعات در ابعاد مختلف نظام سبب هراس بدخواهان و صیانت از نظام است.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با تاکید بر اینکه  آنها با تبعیت از مقام عظمای ولایت سربازانی فداکار برای حراست از نظام هستند اظهارکرد: حضور سربازان گمنام امام زمان(عج) در مقابله با ضد انقلاب و بدخواهان و خنثی سازی پروژه های دشمنان کینه توز برای نفوذ، تغییر و مهار انقلاب ، برکسی پوشیده نیست.

وی بابیان اینکه راهبرد دشمن نفوذ برای تخریب و تغییر باورهای دینی، اعتقادی و یا انقلابی مردم خصوصاً جوانان است ، گفت: آنها با جانفشانی خود سبب امنیت ، آسایش و اقتدار ایران در منطقه هستند.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: موقعیت شناسی این نیروها با تکیه به الطاف الهی و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری ، بسترساز امنیت برای رشد شکوفایی جامعه و توسعه ایران است .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه خاطرنشان کرد: توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مرهون ثبات امنیت در جامعه است که این مهم در چهار دهه گذشته در کشور تامین شد.

به گفته حسینی سربازان گمنام امام زمان (عج) به عنوان چشم بینای نظام در صحنه های مختلف انقلاب حضور تاثیرگذاری در پیشگیری و مقابله با نفوذ عوامل بیگانه و تروریستی به مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج ) آیین های جشن باشکوه در برخی از مساجد و محافل مذهبی شهرستان ابرکوه به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین در فضای مجازی برگزار شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

مهریز 

جانشین فرمانده منطقه انتظامی مهریز از کشف یک‌هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق به ارزش ۸۴۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد وگفت: مأموران پاسگاه شهید  صدوقی هنگام گشت‌زنی و کنترل جاده  مهریز به انار کرمان یک دستگاه کامیون را برای بازرسی متوقف کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی عارفی‌فر ، افزود: در این ارتباط  یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره دامپزشکی شهرستان و مراجع قضایی معرفی شد.

همچنین  فرمانده انتظامی استان یزد ششم فروردین‌ماه جاری از کشف بیش از ۲ هزار قطعه مرغ زنده بدون مجوز به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا حین کنترل خودروهای عبوری ۲ دستگاه کامیونت ایسوزو حامل بار مرغ زنده را برای  بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: در این راستا ۲ متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره دامپزشکی شهرستان و مراجع قضایی  معرفی شدند.

فرماندار انتظامی  یزد همچنین  اول فروردین ماه جاری از کشف سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ قاچاق با هوشیاری ماموران و همکاری مردم در استان خبر داده بود.

بهدانی‌فرد افزود: ماموران هنگام گشت‌زنی در محور یزد- کرمان، یک دستگاه کامیون را که از تهران عازم شهرهای جنوبی بود متوقف و در بازرسی از خودرو این مقدار گوشت مرغ بدون مجوز قانونی را کشف کردند. 

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

یزد 

رییس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: برای تحقق شعار سال و تولید و اشتغال بیشتر، مشاغل خانگی و خَُرد از سوی  این سازمان با همکاری سایر بخش‌ها حمایت و تقویت می‌شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا حسن پور در بازدید از چند واحد مشاغل خانگی در یزد  در گفت و گو با مسوولان و صاحبان این واحدها به اهمیت نامگذاری امسال اشاره کرد و افزود: تولید در گرو پشتیبانی و شناسایی موانع و رفع آنهاست.

وی با بیان اینکه برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان باید در کشور بیش از گذشته به تولید و اشتغال به خصوص واحدهای خرد و خانگی اهمیت بیشتر قایل شد ادامه داد: بسیج اصناف با همکاری دیگر نهادها تمامی همت خود را صرف اجرای فرمان مقام معظم رهبری می‌کند.

این مسوول یادآور شد: مشاغل مختلف خانگی در کشور در  تهیه مواد اولیه و بازار فروش مشکلات زیادی دارد و در سال جدید سعی می‌شود  برای رفع این موانع اقداماتی انجام شود و برای انجام آن به همکاری دیگران و همراهی مسوولان نیاز است .

حسن پور با قدردانی از تلاش همگان در بخش تولید خاطرنشان کرد:که  در زمینه تهیه مواد اولیه دست واسطه‌های غیرضرور قطع  و در زمینه بازار فروش نیز برای محصولات کارگاه‌های کوچک با گرفتن سفارش در اتحادیه‌های صنفی پوشاک و کشباف  این ۲ مانع رفع می شود.

۲۳ هزار مجوز کسب و کار خانگی در استان یزد در ۳۳۵ رشته صنعت، کشاورزی ، صنایع دستی و فرهنگی صادر شد.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حدود  ۷۳ هزار واحد صنفی دارد که در مجموع ۳۲۰ هزار نفر از اقشار مختلف استان در بسیج سازماندهی شدند.

در هر واحد صنفی به طور متوسط ۲.۵ نفر فعالیت دارند.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود.

معظم‌له تاکید کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مساله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha