بسته‌های آموزش مهارت‌های رشته دوومیدانی در شبکه شاد ارائه می‌شود

شهرکرد - ایرنا - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتخاب استان به عنوان دبیرخانه ملی تولید محتوای آموزشی رشته دوومیدانی گفت: بسته‌های آموزشی این رشته ورزشی در سه سطح تهیه و به زودی در شبکه شاد بارگذاری و ارائه می‌شود.

خدایار قاسم‌پور روز سه‌شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مراحل فیلم‌برداری و تدوین مجموعه آموزشی مهارت‌های دوومیدانی در سطوح مبتدی، نیمه پیشرفته و حرفه‌ای در شهرکرد به پایان رسیده است و این محتوای تولیدی پس از بررسی‌های نهایی در قالب فیلم‌های سه تا پنج‌ دقیقه‌ای برای استفاده دانش‌آموزان و مربیان در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد.

وی به وجود زیرساخت‌های مناسب این رشته مادر در مجموعه آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: قهرمانی دانش‌آموزان استان در چندین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی کشور و فعالیت مربیان درجه‌ یک و بین‌المللی موجب شد تا چهارمحال و بختیاری به عنوان دبیرخانه ملی تولید محتوای آموزش مهارت‌های دوومیدانی انتخاب شود.

قاسم‌پور تصریح کرد: در تولید این محتواهای آموزشی بیش از ۱۵ نفر از دانش‌آموزان منتخب دوومیدانی که در این رشته صاحب نشان و عناوین قهرمانی هستند، مشارکت داشتند و فیلم‌های آموزش مهارت‌های دوومیدانی با نظارت مربیان و همچنین با حضور مسئولان انجمن دانش‌آموزی دوومیدانی تهیه شده است.

وی زمان ارائه این محتوا در شبکه شاد را تابستان امسال اعلام کرد و گفت: تعداد پیست‌های دوومیدانی سرپوشیده در کشور اندک است و سردی هوا و بارندگی‌ها نیز اجرای برنامه‌های آموزشی در فضای باز را با محدودیت‌هایی روبه‌رو می‌کند از این رو به منظور بازدهی مناسب و ترغیب دانش آموزان به فعالیت در این رشته ورزشی، این محتوای آموزشی در فصول گرم سال بارگذاری و ارائه می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تهیه و تولید فیلم‌های آموزشی رشته دوومیدانی با توجه به اصول آموزشی و رعایت آخرین قوانین این رشته و در تمامی مواد همچون دوها، پرتاب‌ها و پرش‌ها برای نخستین بار در کشور انجام شده است و اقدام مؤثری برای توسعه این رشته بین دانش آموزان به ویژه در دوران شیوع کرونا و کاهش تحرک‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، رشته دوومیدانی در چهارمحال و بختیاری از جمله رشته‌های مدال‌آور شناخته می‌شود و کسب نشان نقره آسیایی، قهرمانی ۲ دوره مسابقات دو صحرانوردی کشور و مدال‌آوری در رقابت‌هایی جایزه بزرگ تهران و قهرمانی باشگاه‌های کشور بخشی از افتخارآفرینی‌های ورزشکاران این استان در این رشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha