استان اردبیل می‌تواند قطب مهمی در آفرینش کتاب‌های فاخر باشد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: این استان می‌تواند قطب مهمی در آفرینش کتاب‌های فاخر در حوزه کودک و نوجوان کشور باشد.

به گزارش ایرنا ، زعفر احدزاده روز پنجشنبه اظهارکرد: پارسال فرآیند تولید کتاب در استان از نظر کمی رشد قابل توجهی داشت و تولید ۲۰ عنوان کتاب خاص کودک و نوجوان اتفاق بزرگی بود که کوشش ذوقی و قلمی پدیدآورندگان ارزشمند بود.

او گفت: بر اساس بررسی‌های لازم تاکنون ۳۴ نویسنده آثاری در ارتباط با کودک و نوجوان توسط ناشران مختلف تولید کرده‌اند که سهم کانونی‌ها شامل پرسنل، مربی و عضو خیلی پررنگ تر بوده که ۱۵ نویسنده و خلق‌کننده این آثار به نوعی مرتبط با این نهاد موثر و مهم می‌باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل افزود: از ۲۰ اثر تولیدی پارسال تعدادی از نویسندگان نوجوان استان هم نقش‌آفرین بودند و باید برای شکوفایی بیش از پیش استعدادهای این نسل توجه شود تا در فرداهای جامعه ادبی کودک و نوجوان کشور شاهد ظهور ستارگانی همچون اسماعیل امینی، جعفر ابراهیمی، امیرحسین فردی، داود غفارزادگان، محمدرضا بایرامی و رضا علیزاده‌های جدیدی باشیم که آثار فاخرشان در منظومه ادبیات کودک و نوجوان جلوه‌گری نماید.

وی ادامه داد: محمد سیمزاری، حبیب یزدانی، عباد ممی‌زاده، ساناز آذین‌فر، ماهرخ سپهوند، مهران محمدی، نازیلا حسین‌پور، فاطمه رضایی، علی جاوید و لیلا محمدپور نویسندگان برخی آثار برای این نسل بودند و از اعضای نوجوان و ارشد کانون نیز فاطمه حقی، ایلیار طریقی، آناهیتا قدرتی و هانیه آقامحمدیان هم موفق به انتشار اثر در قالب کتاب شدند که آثار مهران محمدی و ساناز آذین‌فر ترجمه بود.

او بیان کرد: پارسال در کانون استان کتاب "بهاری‌تر از بهار" که حاوی آثار فاخر ۲ گروه کودک و نوجوان در حوزه‌های شعر و داستان بود منتشر شد و کتاب نگارگران افتخار هم که حاوی آثار برگزیده شده کودکان و نوجوانان عضو کانون در جشنواره‌ها و فستیوال‌های جهانی و بین‌المللی است بزودی منتشر می‌شود.

به گفته وی ، مجموعه آثار ادبی برتر کودکان و نوجوانان استان و نیز آثار برگزیده مهرواره ادبی طنز یک وعده لبخند که بصورت کشوری در حال برگزاری و ارسال آثار شرکت‌کنندگان از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه می‌باشد نیز در قالب کتاب مجموعه آثار منتشر خواهد شد که از اتفاقات مهمی در این نهاد در استان می‌باشد که در سالیان اخیر توجه ویژه‌ای به آن معطوف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha