۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶
کد خبر: 84281459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۶ درصد افراد با اختلال اوتیسم در ایلام پسر هستند

۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶
کد خبر: 84281459
۶۶ درصد افراد با اختلال اوتیسم در ایلام پسر هستند

ایلام - ایرنا - مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: حدود ۶۶ درصد افراد دارای اختلال اوتیسم در این استان را پسران تشکیل می دهند.

زهرا همتی روز جمعه به مناسبت روز جهانی آگاه سازی اوتیسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۷۵ فرد دارای اختلال اوتیسم در استان شناسایی که از این تعداد ۵۰ نفر پسر و ۲۵ نفر نیز دختر هستند.

وی از جمله علائم کودک مبتلا به اختلال اوتیسم را ناتوانی در ارتباط با کودکان و بزرگسالان، صحبت ضعیف یا عدم صحبت، بازی با اسباب بازی نامناسب، حساسیت بیش از حد یا خیلی کم نسبت به سروصدا، بیش فعالی و یا انفعالی، عدم آگاهی از خطر، عدم تماس چشمی ، دلبستگی عجیب به اشیا نظیر توجه بیش از حد به جارو برقی یا پنکه و حساسیت خیلی زیاد یا عدم حساسیت به لمس را عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: خصوصیات اصلی اختلال طیف اوتیسم شامل نقص در ارتباط و تعامل اجتماعی، علایق محدود ، رفتارها یا فعالیت های کمتر ، مشهود بودن علائم اختلال از حدود ۱۸ ماهگی و دایمی بودن اختلال طیف اتیسم است.

همتی اضافه کرد: امکان بهبود نسبی‌ در صورت غربالگری، تشخیص و توانبخشی به موقع و زود هنگام برای افراد اوتیسم وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت یک مرکز روزانه اوتیسم در شهرستان ایلام یادآور شد: ۲۲ نفر از کودکان مبتلا به اوتیسم در این مرکز عضویت داشته که خدماتی از قبیل خدمات روانشناسی، کاردرمانی، گفتار درمانی و فعالیت های هنردرمانی شامل موسیقی درمانی، نقاشی و نمایش عروسکی را دریافت می کنند.

۱۳ فروردین ماه روز جهانی آگاه سازی اوتیسم با شعار فراگیری در محیط کار، چالش ها و فرصت ها در جهانی پسا همه گیر نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha