زهرا همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ذکر اینکه شمار تماس گیرندگان با مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ این اداره کل در سال ۹۸ بیش از ۶ هزار نفر بود، افزود: تعداد تماس گیرندگان مرد با این مرکز سال گذشته نیز افزایش یافته بطوریکه در سال ۹۸ تعداد این افراد ۴۷۴ نفر بوده که در سال ۹۹ به یک هزار و ۶۳ نفر افزایش یافته است.
وی عمده ترین و بیشترین علت تماس با خط ۱۴۸۰ در این استان را به ترتیب اختلالات روانی، خلقی و افسردگی، اضطرابی، وسواس فکری، مشکلات بین فردی با همسر، تظاهرات بدرفتاری عاطفی و مشکلات تربیتی کودک عنوان کرد.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام همچنین به خدمات مشاوره حضوری در این مرکز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۸۰۴ نفر از خدمات مشاوره حضوری این مرکز با رعایت پروتکل های بهداشتی برخوردار شده که بیشتر مشاوره ها در زمینه های اختلالات روانی، خلقی، اضطراب، وسواس فکری و ... بوده است.
همتی با اشاره به اینکه مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری از استقبال بیشتری بین مردم برخوردار است، علت این موضوع را سهولت دسترسی، گمنامی مراجع و تماس گیرنده، گمنامی مشاور، کم هزینه بودن، فوریت دسترسی و ارایه خدمات به افراد و نواحی خارج از دسترسی جغرافیایی اعلام کرد.
به گفته وی، مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت می کند.
۳۸ هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.
نظر شما