۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84282518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خواف پرداخت شد

گناباد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی فرماندار خواف در استان خراسان رضوی گفت: ۳۴۴ میلیارد و ۳۰۲ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی طی سال گذشته در این شهرستان پرداخت شد.

مهدی مقیمی روز شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خواف افزود: این مبلغ در حوزه های تسهیلات روستایی و عشایری، تسهیلات کرونا، مشاغل خانگی، تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به ۵۹۲ طرح تخصیص یافت که با اختصاص آنها در مجموع  ۸۹۴ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شد.
وی با تاکید بر اهتمام ادارات در تسهیل سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در خواف ادامه داد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های متنوع دولت در این حوزه بستر تحقق شعار امسال را فراهم می کند.

فرماندار خواف هم گفت: همه مسوولان و دست اندرکاران ذیربط ملزم به حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران هستند و باید به وظیفه خود در تحقق شعار امسال عمل کنند.

حسین سنجرانی افزود: ۸۰ تفاهمنامه در راستای آبادانی و توسعه و عمران طی سال گذشته با ادارات و معین‌های اقتصادی خواف منعقد شد و با این تعامل هزار میلیارد ریال برای اجرای طرحهای عمرانی در این شهرستان که هیچ اعتباری از محل ردیف بودجه برای آنها تعریف نشده بود، از سایر بخشها اختصاص یافت.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن، و سلامی و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.
مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha