۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۴۳
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 84283887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد پرونده وارده به محاکم قضایی آذربایجان‌شرقی ۲۸ درصد افزایش یافت

مراغه- ایرنا- معاون قضایی دادگستری آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه سالانه به صورت متوسط حدود ۹۵۰ هزار پرونده وارد محاکم قضایی و دادگستری‌های این استان می‌شود، گفت: سال گذشته متوسط پرونده های وارد شده به محاکم قضایی استان حدود ۲۸ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش یافت.

امان اله فیض اللهی روز یکشنبه در جلسه تودیع و معارفه رئیس دادگستری مراغه افزود: این میزان پرونده با احتساب پرونده های وارده به شورای حل اختلاف بوده که در صورت اجرای طرح اصلاح این شوراها، بار سنگین این پرونده ها نیز بر دوش قضات و دادگستری ها خواهد بود.
وی با بیان اینکه بیشتر این پرونده ها به دلیل مشکلات و دعواهای قضایی ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی در سطح جامعه ایجاد شده است، ادامه داد: تعدد پرونده های قضایی که زمینه ساز فشار مضاعف بر قضات می شود تا جایی بوده که روزانه حدود ۲۰ پرونده توسط آنان باید مطالعه و رسیدگی شوند.
فیض اللهی با بیان اینکه به طور متوسط برای هر پرونده نیاز به برگزاری چهار جلسه رسیدگی قضایی است، اضافه کرد: این تعداد پرونده های قضایی موجب شده که سالانه تعدادی از قضات با تجربه از قضاوت در محاکم قضایی کناره گیری کنند.

اجرای عدالت و احقاق حقوق مهم ترین رسالت دستگاه قضایی است
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه هم گفت: اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم مهم ترین رسالت دستگاه قضایی در عصر حاضر است.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: قضات محاکم قضایی برای اجرای عدالت باید با بهره گرفتن از دلایل مستند و با تمام قدرت تلاش کنند چرا که در محضر الهی پاسخگوی مسئولیت خود هستند.
وی ادامه داد: هر حکمی که از سوی محاکم قضایی از سوی قضات صادر می شود، در آخرت مورد سوال و سنجش قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: عدالت کامل و احقاق حقوق واقعی و اصلی در زمان ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) محقق و اجرا خواهد شد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha