۲۰ هزار مسافر خارجی در ورودی‌های خراسان رضوی تب‌سنجی شدند

مشهد- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: امسال ۲۰ هزار و ۲۷۲ مسافر خارجی در ورودی‌های این استان تب‌سنجی و از نظر سلامت پایش شدند.

غلامرضا صیادی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسافر خارجی در اجرای طرح "مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا در مبادی مرزی" با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از ۲۵ اسفند پارسال تا پایان ۱۶ فروردین ماه امسال تب‌سنجی و پایش سلامت شدند.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ۲ قرارگاه مرزی در استان شامل مرز هوایی در بخش پروازهای خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و مرز زمینی در دوغارون شهرستان تایباد به منظور استقرار نیروهای هلال احمر انتخاب شده است که تاکنون ۶ هزار و ۱۵۵ نفر در فرودگاه و ۱۴هزار و۱۱۷ نفر در مرز دوغارون سنجش شده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به تجلیل رییس جمهوری از اجرای این طرح گفت: در این غربالگری تاکنون ۸۳۷ مسافر خارجی مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ تشخیص داده شدند که آزمایشهای لازم از آنان توسط نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

وی افزود: اجرای این طرح تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۹۶۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۳ هزار و ۳۳۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۶۵۸ هزار و ۹۷۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون ۱۲۸ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۸۶۴ نفر را در جهان بیمار کرده و جان ۲ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۹۰۳ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۰۳ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۶۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا نیز در جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۳۱ میلیون و ۳۳ هزار و ۸۰۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و ۵۶۳ هزار و ۲۰۶ قربانی این بیماری، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای برزیل، هند و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha