۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۱۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84287107
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

کمیته امداد کردستان ۱۶ میلیارد ریال به آسیب دیدگان کرونا کمک کرد

سنندج- ایرنا- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: این نهاد در راستای کمک خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا در استان ۱۶ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت کرد.

فرهاد کاظمی روز چهارشنبه در گفت‌‎ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۴ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال از این میزان تسهیلات بلاعوض به خانواده‌های بازمانده از کرونا و یک میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال نیز به خانواده های درگیر این ویروس پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه این نهاد همچون توزیع بسته‌های بهداشتی در میان خانواده‌های تحت حمایت انجام شد، ادامه داد: همچنین ۶ میلیارد ریال با سرانه ۲ میلیون ریال برای بیماران خاص، صعب العلاج، سالمندان و مادارن باردار و شیرده واریز شد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر سه هزار بیمارخاص و صعب العلاج زیرپوشش این نهاد هستند، گفت: در راستای پیشگیری و ارتقای سلامت جسمی افراد تحت حمایت و با اولویت گروه های پرخطر این تعداد مددجو برای تامین واکسن کرونا به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان معرفی شدند.

وی یادآور شد: از  این تعداد افراد معرفی شده ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار سخت‌گذر و ۳۰۰ نفر نیز بیمار خاص هستند و در صورت تامین واکسن و موافقت دانشگاه علوم پزشکی این افراد جزو اولویت‌های تزریق واکسن کرونا قرار خواهند گرفت.

کاظمی افزود: در حال حاضر بیش از ۷۳ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)استان هستند که ۶۶ هزار خانوار از این تعداد مددجویان عادی و تبصره ۱۴ و هفت هزار خانوار نیز چند خدمتی هستند.

وی با بیان اینکه این میزان مستمری به مددجویان عادی و تبصره ۱۴ پرداخت می‌شود گفت: میزان پرداختی مستمری به مددجویان زیرپوشش این نهاد از یک نفر تا پنج نفر بین ۷۳۰ هزار ریال تا یک میلیون و ۳۸۰ هزار ریال متغیر است.

در حال حاضر۷۳ هزار و ۴۹۹ خانوار در قالب ۱۵۳ هزار نفر در سطح استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند، که ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha