نابینایان ایران در سه رشته رقابت‌های پاراآسیایی جوانان شرکت می‌کنند
نایب رییس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان

شیراز – ایرنا – نایب رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به اینکه درمسابقات پاراآسیایی جوانان رشته های مختلفی شرکت دارند، اعلام کرد: ورزشکاران نابینای ایران هم در این پیکارها در سه رشته شرکت می‌کنند.

علی اصغر هادی زاده پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شیراز افزود: رقابت های زیر ۱۸ سال جوانان آسیا ، آبان ماه ۱۴۰۰ در کشور بحرین برگزار می شود.  

وی اضافه کرد: در بخش نابینایان رشته های  گلبال و دو و میدانی در رده بانوان و آقایان و شنا هم در رده آقایان برگزار می شود و می کوشیم با قدرت در این رقابت های مهم شرکت کنیم.

هادی زاده ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا برای انتخاب تیم ملی دو و میدانی به صورت غیر متمرکز از هفدهم فروردین ماه از استان هرمزگان کار را شروع کردیم و تا ۲۶ فروردین ماه نیز در سایر استان ها ادامه دارد.

از تمام ظرفیت ها برای داشتن تیم های قوی استفاده می کنیم 

 وی بیان داشت: ممکن است برخی از شهرستان هم نفراتی داشته باشند که مربیان از آنها تست می گیرند و به اردوی تیم ملی معرفی می کنند تا بتوانیم از تمام ظرفیت های کشور برای انتخاب شایسته ها در تیم ملی دو و میدانی استفاده کنیم.

هادی زاده ادامه داد: اگر شرایط کرونا بهتر شد مربیان به صورت متمرکز ورزشکاران را آماده رقابت های پارآاسیایی می کنند.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه شیراز در وضعیت قرمز کرونا  قرار دارد با رعایت پروتکل های بهداشتی استعداد های خوبی از فارس معرفی شدند که از این همکاری تشکر می کنیم.

برای رشته شنا هنوز کار خاصی صورت نگرفته 

نایب رییس فدراسیون نابینایان با اظهار اینکه هم اینک اردوی تیم ملی گلبال ایران در یزد در حال بر گزاری است، گفت : اما برای شنا با توجه به اینکه استخرها تعطیل است هنوز کار خاصی صورت نگرفته، قطعا تا شروع این رقابت ها برای این تیم هم تمهیداتی در نظر داریم تا با آمادگی کامل راهی رقابت های آسیایی شوند.

وی بیان کرد: مصمم هستیم تا سه رشته مورد نظر در رقابت های پارا آسیایی با تمام توان شرکت کنند و این امیدواری وجود دارد تا ورزشکاران نابینا و کم بینای ایران دراین  رقابت های مهم همچون سه دوره گذشته افتخار کسب کنند.

هادی زاده در مورد برنامه این فدراسیون در سال ۱۴۰۰ گفت : طبق تقویم ورزشی فدراسیون و با توجه به شرایط کرونا این آمادگی را داریم تا تمام برنامه ها در سال جاری  را اجرایی کنیم.

چهارمین دوره مسابقات پارا آسیایی جوانان آسیا در سال ۲۰۲۱ قرار است آبان ماه ۱۴۰۰ به میزبانی بحرین دراین کشور برگزارشود.

 رشته دوومیدانی، بدمینتون، بوچیا، گلبال، وزنه‌برداری، شنا، پینگ پنگ، تکواندو و بسکتبال با ویلچر از جمله رشته هایی است که ورزشکاران شرکت کننده  در آنها رقابت می کنند.

تاکنون سه دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان طی سال‌های ۲۰۰۹ در ژاپن، ۲۰۱۳ در مالزی و ۲۰۱۷ در امارات برگزار شده و کشورمان با حضور در هر سه دوره، در تمام دوره ها موفق به کسب  نایب قهرمانی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha