برخورد قانونی در انتظار صاحبان خانه‌مسافرهای غیرمجاز در کرمان

کرمان - ایرنا - سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: با صاحبان خانه‌مسافرهای غیرمجاز که اقدام به پذیرش مسافر در این استان می کنند، برخورد قانونی می شود.

به گزارش ایرنا، معین افضلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کارشناسان این اداره‌کل با همراهی بازرسان اداره اماکن نیروی انتظامی از خانه‌ مسافرهای استان کرمان بازدید می کنند و با توجه به روند صعودی شمار مبتلایان به کرونا با خانه‌ مسافرهایی که به‌صورت پنهانی در شهر و روستاها فعالیت می‌کنند برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰ اخطار کتبی و شفاهی به خانه مسافرهای متخلف و غیرمجاز داده شده است، اظهارداشت: این استان دارای ۲۷ خانه مسافر است که بیشترین آنها در شهرستان‌های بافت، بردسیر و کرمان راه‌اندازی شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تاکید کرد: همچنین خانه‌های شخصی که اقدام به اسکان مسافر می‌کنند شناسایی و با معرفی آنها به اداره اماکن نسبت به پلمب و برخورد با مالک اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجوزها به ‌منظور ساماندهی و نظارت هرچه بیشتر بر خانه مسافرها در شهرستان‌ها و همچنین شناسایی و جلوگیری از فعالیت اماکن اقامتی فاقد مجوز صادر می‌شود.

افضلی تصریح کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به منظور بهبود وضعیت و کیفیت خدمات‌رسانی خانه‌ مسافرها و همچنین ساماندهی و کنترل فعالیت تمامی مراکز اقامتی در سطح استان، نظارت مستمر از این اقامتگاه‌ها را در اولویت کار قرار داده است.

استان کرمان با هفت اثر جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha