۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84293630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخورد قاطع در انتظار مسئولان متخلف از قانون انتخابات است

اردبیل- ایرنا- رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل نسبت به برخورد قاطع و جدی با جرائم و تخلفات انتخاباتی مدیران شهری و شهرداران در خصوص مداخله و جانبداری از نامزدها و طیف‌های سیاسی هشدار داد.

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی تشریح کرد: نباید اجازه داده شود تا کسانی با استفاده از موقعیت و جایگاه اداری یا استفاده از امکانات و تجهیزات دولتی و شهری به ویژه امکانات شهرداری‌ها به نفع یا علیه فرد یا گروه خاصی استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات افزود: بی‌شک انتخابات در ایران نماد مردم‌سالاری دینی و یکی از مهمترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مردم از طریق آن فرصت می‌یابند تا سرنوشت سیاسی خودشان را رقم بزنند.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: پس از پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی ایران دشمنان تلاش کرده‌اند با القای یاس و ناامیدی در بین مردم، آنان را از حضور در انتخابات دلسرد کنند اما در شرایط حاضر وظیفه شرعی، قانونی و شرعی همه مردم و مسئولان است تا یک‌دل و متحد شرایطی را برای حضور حداکثری در انتخابات مهیا کنند.

وی با اشاره به وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم این ستاد شناسایی، مقابله و برخورد با افرادی است که همسو با توطئه‌های دشمنان در صدد دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق های رای هستند.

عتباتی خطاب به دادستان‌های حوزه‌های قضایی، نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اظهار کرد: باید اقدام‌های لازم برای برگزاری انتخابات سالم و مهیا کردن بستری عادلانه و مساوی برای همه نامزدهای انتخاباتی فراهم باشد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی استان اردبیل در هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و نهادها با هر گونه فعالیت انتخاباتی زودتر از موعد از جمله تبلیغات در فضای مجازی و محیطی، قاطعانه و بر اساس قانون برخورد خواهد کرد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha