۳۳ هزار دوز واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل داده شد

مشهد- ایرنا- مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تحویل ۳۳ هزار دوز واکسن کرونا به این دانشگاه در قالب چهارمین محموله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از دکتر محمد جعفر صادقی گزارش داد: در هر مرحله از ورود واکسن بنا بر اولویت بندیهای از پیش تعیین شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوزهای واکسن توزیع می شود.

وی اضافه کرد: در این مرحله، واکسن کرونا بین همکاران نظام پزشکی، پزشکان بخش خصوصی، همکاران بهداشت و درمان، اورژانس و جانبازان بالای ۵۰ درصد توزیع می شود.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: این واکسن ها 2 هفته بعد از تلقیح ایمنی زایی خواهند داشت.
صادقی بر رعایت پروتکلهای بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کاهش آمار ابتلا به کرونا تاکید کرد.

در اولین محموله، سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۴۷۰ دوز و در دومین محموله سهم این دانشگاه هفت هزار دوز و در سومین محموله سهم دانشگاه پنج هزار و ۳۰۰ دوز بود.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت‌حیدریه و دانشکده های تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد که با فوت ۴۰۵ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۶۶ هزار و ۷۳۲ تن رسیده است.  

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۶۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده است که سه هزار و ۹۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۹ نفر رسید.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha