۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84302135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۶هزار و ۵۰۰ نمونه‌گیری کرونا در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا انجام شد

شهرکرد -ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: از ابتدای امسال‌ تاکنون ۶هزار و ۵۰۰ مورد نمونه‌گیری ویروس کرونا در ۲ شهرستان لردگان و خانمیرزا انجام شده است.

فریبرز جباری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گسترش موج چهارم کرونا، افزود: در صورت رعایت نشدن دستورالعمل بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه، ظرفیت پذیرش بیمارستان برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا تکمیل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه جواب ۳۰ تا ۳۲ درصد آزمایش‌های انجام شده در این ۲ شهرستان مثبت است، گفت: اجرای طرح بیماریابی با همکاری مرکز بهداشت استان و همراهی و همکاری مردم باعث شده که بتوان به سرعت بیماران شناسایی و قرنطینه خانگی آنها اجرا شود.

جباری اظهار داشت: از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سالجاری ۱۳نفر در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا فوت کردند.از مجموع مبتلایان به کرنا 28 درصد سالمندان، 57 درصد میانسالانه و 15 درصد جوانان، نوجوانان و کودکان هستند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان با اشاره به پایین آمدن سن فوت‌شدگان مبتلا به ویروس کرونا به متوسط ۵۰ سال و همچنین درگیری و ابتلا ۲۰ درصد کادر بهداشت و درمان شهرستان، به مردم توصیه کرد به صورت مداوم از ماسک استفاده کنند و در مراسم‌ها و تجمع‌ها خودداری کنند.

وی اظهار داشت: در صورت مثبت بودن بیماری رعایت ۱۴ روزه  قرنطینه خانگی را رعایت کنند و همچنین مراقبت ویژه از سالمندان، مادران باردار، بیماران مزمن را در مد نظر داشته باشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان به اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد و گفت: ۹۵ درصد مشاغل سطح شهرستان لردگان و خانمیرزا در این طرح مشارکت دارند و اقدام به تعطیل کسب و کار خود کرده‌اند.

جباری به دوری از برگزاری مراسم عروسی، ترحیم، دورهمی خانوادگی با همکاری دهیاری‌ها، بخشداران ونیروی انتظامی در سطح ۲ شهرستان اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست هدف فرهنگسازی است و در صورتی که افراد دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان لردگان در ۱۶۰کیلومتری و خانمیرزا در ۱۴۰  کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha