۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی خراسان جنوبی معرفی شد

بیرجند - ایرنا - مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۵ برند در حوزه مشاغل خانگی استان معرفی شده است و به دنبال ایجاد هفت شبکه کسب و کار خانگی در استان براساس مصوبه گروه کاری تخصصی مشاغل خانگی هستیم.

مجتبی ابراهیمی روز پنجشنبه در نشست خبری آنلاین که از طریق اینستاگرام برگزار شد افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به عنوان نهاد توسعه‌ای و مداخله‌گر در حوزه اشتغال با کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاد دانشگاهی در حال انجام است.

وی گفت: براساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد بستر اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که بیش از ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند.

وی اظهار داشت: برای اینکه نارضایتی عمومی ایجاد نشود با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بقیه افراد ثبت نام شده هم از مزایای طرح استفاده خواهند کرد.

ابراهیمی افزود: متقاضیان مشاغل خانگی باید متناسب با نوع فعالیت مورد نظر و علاقه‌مندی خود در یکی از بخش‌های مستقل و پیشران ثبت‌نام کنند و از مهارت و تخصص کافی برای انجام شغل خانگی خود برخوردار باشند.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی گفت: هدف این طرح این است که با انجام فعالیت‌های شبکه‌ای تمامی اجزای زنجیره ارزشِ هر یک از مشاغل مزیت‌دار خانگی استان که در این طرح هستند، نقشی را ایفا کرده و دلال و واسطه‌ها از این حوزه حذف شوند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های شبکه‌ای به توسعه بازار کمک شایانی می‌کند افزود: چون تولید کنندگان متفاوتی که به عنوان پیشران در شبکه مشغول به فعالیت هستند به نوعی فعالیت یکدیگر را پشتیبانی می‌کنند و ممکن است یک نفر پیشران، خریدار محصول یا خروجی پیشران دیگری باشد.

ابراهیمی بیان کرد: از طرف دیگر فروشگاه‌هایی که به صورت مجازی فعالیت می‌کنند در این شبکه‌ها دیده و نقش آنها مشخص شده است که برخی خریدار توافقی محصولات تولیدی هر کدام از شبکه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: شبکه‌ها به تعاونی‌هایی ختم می‌شوند که خود نمود بارز کسب و کارهای شبکه‌ای هستند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اضافه کرد: تعاونی‌ها نیز نمود بارز فعالیت‌های شبکه ای هستند که به صورت منسجم با حمایت‌های کارفرمای طرح و دستگاه‌های تخصصی مرتبط با مشاغل خانگی در این طرح شکل می‌گیرند.

اهمیت شبکه‌سازی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

رییس دبیرخانه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی هدف‌گذاری کمک به توسعه بازار تولیدکنندگان محصولات خانگی بوده که این مهم با تلاش‌های جهاد دانشگاهی به عنوان مجری و کمک دستگاه‌های تخصصی محقق شده است.

سیده فاطمه حسینی افزود: متقاضیان در این طرح با مفاهیم کسب و کار و اینکه کالای خود را به گونه‌ای تولید کنند که از حیث بسته بندی و چه از نظر برندسازی مشتری پسند باشند، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و تجربه نشان داده که انجام این فعالیت‌ها زمانی که به صورت شبکه‌ای انجام می‌شود درصد موفقیت آن بالاتر است.

وی بیان کرد: اجرای این طرح باعث حل مشکلات حوزه مشاغل خانگی ما در بحث برندسازی شد و علاوه بر بازارهای فیزیکی، تولیدکنندگان با ادبیات فروش حرفه‌ای در فضای مجازی نیز آشنا شدند و این موضوع رونق کسب و کار آنها را بیش از پیش رقم زد.

رییس دبیرخانه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: نقطه قوت این طرح اتصال به بازار متقاضیان در یک فرآیند کاملا مدون و با نظارت جهاددانشگاهی است.

وی گفت: تمام این فرآیندها برای افراد ثبت‌نام شده در طرح به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha