۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84306931
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کامیون حامل چوب‌ قاچاق در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق سقز توقیف شد

سنندج - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز گفت: با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، یک دستگاه کامیون حامل چوب‌ قاچاق در منطقه حفاظت شده عبدالرزاق توقیف شد.

بهزاد شریفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک باند بزرگ قطع و فروش درختان بومی که شبانه در مناطقی از منطقه حفاظت شده عبدالرزاق اقدام به قطع و حمل چوب درختان بومی از گونه درخت بید می‌کردند با رصد و هوشیاری محیط‌بانان شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه کامیون حامل چوب توقیف شده است، اضافه کرد: متخلفان به همراه پرونده و یک دستگاه اره برقی برای طی مراحل قانونی دراختیار مقام  قضایی قرار گرفتند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز افزود: قطع درختان اعم از بومی و جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی محسوب می شود و تبعات منفی جبران ناپذیر زیست محیطی زیادی در پی خواهد داشت.

شریفی یادآور شد: از شهروندان درخواست داریم با مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از آن، مراتب را با سامانه فوریت های تلفنی ارتباط مردمی ۱۵۴۰ یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

شهرستان سقز بعد از سنندج، پرجمعیت ترین شهر استان کردستان است و دارای مناطق و مناظر دیدنی فراوانی همچون منطقه حفاظت شده عبدالرزاق، منطقه شکارممنوع کانی جژنی، سد شهیدکاظمی، سد چراغ ویس، رودخانه های زرینه رود و سیمینه رود است.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha