شورای شهر مشهد تصمیم‌گیری در خصوص حمل و نقل عمومی را به شهردار سپرد

مشهد- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، تصمیم‌گیری در خصوص نحوه فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی و اعمال محدودیت‌ها را با توجه به موج چهارم شیوع کرونا، به شهردار این کلانشهر واگذار کردند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در موج چهارم کرونا و سرعت بالای انتقال این ویروس، طرح دوفوریتی در خصوص بازنگری فعالیت حمل و نقل عمومی به شورای شهر ارائه شد.
خلیل الله کاظمی افزود: در این طرح درخواست شد با توجه به شرایط فعلی، تصمیم گیری در خصوص تغییر ساعت فعالیت این ناوگان و محدودیت‌های سرویس‌دهی به شهردار داده شود تا بتوان با هماهنگی ستاد استانی کرونا، تصمیماتی مناسبی در این خصوص گرفته و اعمال کرد.
در ادامه جلسه، این طرح بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص ساعت، نحوه فعالیت و تعطیلی ناوگان حمل و نقل همگانی بر عهده شهردار مشهد گذاشته شد.
تصویب لایحه تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس شهر مشهد در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز بود.
طبق این مصوبه، خودروهای سرویس مدارس باید به منظور حفظ ایمنی و کرامت دانش‌آموزان، از منظر معاینه فنی و وضعیت ظاهری توسط شرکت‌های مجری بررسی و کنترل شوند و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی به نظارت عالی بر حسن اجرای این موضوع و برخورد قانونی با تخلفات احتمالی مکلف است.
همچنین براساس این مصوبه، با توجه به امکان تشدید شیوع ویروس کرونا، در صورتی که در مقاطعی از سال تحصیلی با تصمیم مراجع ذیصلاح، مدارس تعطیل باشند یا کلاس‌های حضوری تشکیل نگردد، باید کرایه دریافتی سرویس مدارس به تناسب مدت سرویس‌های انجام نشده، عینا توسط آموزش و پروش به اولیا بازگردانده شود.
تصویب لایحه تمدید قرارداد واگذاری حق انتفاع یک باب سوله به سرای نجات یافتگان امام علی (ع)، تصویب لایحه اصلاحیه قرارداد مرمت، احیا و نگهداری و بهره‌برداری از خانه تاریخی پیشه‌وران و تصویب لایحه اصلاح ضوابط اعتبار پروانه‌های ساختمانی از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha