عوارض مجوز ساختمانی در مشهد ۴۰ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با افزایش ۴۰ درصدی عوارض و بهای خدمات ساختمانی و مرتبط با املاک موافقت کردند.

به گزارش ایرنا روز چهارشنبه در نشست فوق العاده شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه اصلاح و به‌روزرسانی محاسبات عوارض مجوز و گواهی‌های ساختمانی با قید دوفوریت بررسی و مصوب شد.
طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود که از ابتدای سال ۱۴۰۱، عوارض و بهای خدمات ساختمانی و مرتبط با املاک را به جز عوارض نوسازی و عمران شهری، عوارض بر افزایش ارزش بهره‌برداری اعیان به رده یک و تجدید بهره برداری به رده یک و صدور مجوز استفاده از محل فعالیت را که در سایر مصوبات شورای اسلامی شهر برای اجرا در سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف نشده است، در کلیه حوزه‌های شهر مشهد، با لحاظ حداکثر ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ محاسبه و دریافت کند.
نشست علنی امروز شورای شهر مشهد به دلیل شیوع کرونا از طریق فضای مجازی پخش زنده داشت و بررسی این لایحه موافقان و مخالفانی داشت که در جریان بررسی آن جدال لفظی بین اعضا ایجاد شد و پخش زنده جلسه متوقف شد.
غلامحسین صاحبی عضو شورای اسلامی شهر مشهد در جریان بررسی این لایحه اظهار کرد: این افزایش ۴۰ درصدی چندهزار میلیارد تومان خواهد بود؟
رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد نیز خطاب به این عضو شورا گفت: لوایحی که از سوی شهرداری ارائه می‌شود ساعتها کار کارشناسی می‌خواهد.
هاشم دائمی افزود: وقتی یکی از اعضای شورا در این جلسات کارشناسی حضور ندارد، نباید غیبت خود را در صحن به نمایش بگذارد چون زمان فعالیت "پوپولیستی" (عوام‌فریبانه) تمام شده‌است.
این گفت و گوها در ادامه منجر به جدال لفظی شد و پخش جلسه علنی شورا قطع شد که دیگر برقرار نشد و در پایان جلسه این مصوبه توسط روابط عمومی شورا به رسانه ها اعلام شد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha