شهرداری مشهد به مطالبات اعضای شرکت تعاونی چهل‌بازه پاسخ می‌دهد

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد قول داد که به خواست اعضای شرکت تعاونی چهل‌بازه این شهر مبنی بر عمل به اجرای تفاهم‌نامه آنان با شهرداری پاسخ داده و به مطالبات آنان پاسخ دهد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا کلایی، دوشنبه با حضور در جمع شماری از اعضای "شرکت تعاونی فلات توس و چهل بازه" تاکید کرد که نسبت به عمل به آنچه که شهرداری در قبال آنان تعهد کرده است وفادار است.  

عباس دین پناه، یکی از اعضای ستاد پیگیری حقوق سهامداران شرکت تعاونی چهل بازه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شهرداری مهرماه سال قبل برای اجرای پروژه پارک چهل بازه خواستار همکاری سهامداران شرکت تعاونی چهل بازه برای اجرای پروژه شد.
وی افزود: ستاد پیگیری حقوق سهامداران چهل بازه نیز برای کمک و کارگشایی از کار مردم و امور شهرداری مشهد طی تفاهم نامه ای ۲۸ هکتار از زمین های شرکت، در حدفاصل پل های ستاری تا دانشجو را واگذار کرد و شهرداری نیز تعهد کرد مابه التفاوت این مقدار را، زمین مسکونی بدهد.

شهردار مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اقداماتی که تاکنون درخصوص این سهامداران و مطالبات آنان توسط شهرداری انجام شده را به آنان اطلاع رسانی کردیم و بقیه اقدامات نیز با سرعت انجام خواهد شد.

کلایی گفت: برای تامین زمینی که مطالبه شده است،  شهرداری هفته آینده لایحه ای را تقدیم شورای شهر خواهد کرد.

وی همچنین در جمع سهامداران به تشریح اقدامات شهرداری در قبال تعهدات و مطالبات سهامداران پرداخت و گفت: همانطور که قبلا وعده داده شد ۲۲ هکتار از مجموع ۲۸ هکتار زمین برای سهامداران تامین شده و بقیه نیز تامین خواهد شد.

شهردار مشهد متذکر شد: البته پس از تقدیم لایحه برای تامین مطالبات سهامداران در خصوص زمین معوض،  شورا در کمیسیونهای مربوطه حدود ۱۰ تا ۱۲ روز موضوع را بررسی خواهد کرد و پس از آن لایحه در صحن علنی شورای شهر مشهد طرح و سپس رای گیری می شود.

عدم اجرای حکم قطعی رییس قوه قضائیه
یکی از سهامداران و عضو ستاد پیگیری حقوق سهامداران شرکت تعاونی چهل بازه نیز به ایرنا گفت: در سال ۸۲، شرکت تعاونی فلات توس و چهل بازه،  ۱۱۵ هکتار زمین را به مبلغ هفت و نیم میلیارد تومان برای چهار هزار و ۳۰۰ سهامدار از مالک حقیقی خریداری کرد و در همان زمان نیز حقوق دولتی زمین پرداخت شد.  

علی صداقت افزود: از همان زمان اختلافاتی بین مالک اولیه (فروشنده زمین به شرکت تعاونی) با سازمان آب منطقه ای خراسان رضوی وجود داشته است و طی آن سازمان منطقه ای مدعی بود زمین در بستر رودخانه واقع شده‌ است اما در نهایت دادگاه در مهرماه ۹۷ سند اولیه از مالک قبلی را ابطال و حکم به مالکیت شرکت تعاونی بر زمین داد.
وی گفت: حکم قطعی یادشده در اردیبهشت ۹۸ به شعبه  اجرای احکام ابلاغ شد اما اداره ثبت از اجرای آن سرباز زد، اداره ثبت دلیل توقف اجرای حکم را دستور دادستان وقت مشهد، اعلام کرد.

این سهامدار ادامه داد: پیش از این در تعاملی با بنیاد شهید و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) توافق شد که کلیه حق و حقوق این نهادها داده شده و با آنان مصالحه شود و در نهایت ۵۲.۵ درصد از زمین ها به نام شرکت و ۴۷.۵ درصد به نام ستاد فرمان امام (ره) و بنیاد شهید شد اما هنوز روند قضایی انتقال اسناد به نام مالکان طول کشیده و با وجود حکم قضایی ثبت نشده است.
صداقت افزود: در نهایت در سال ۹۸ موضوع به ریاست قوه قضاییه ارائه و درخواست رسیدگی ویژه شد که در نتیجه این بار هم رای به نفع سهامداران صادر شد و بر اساس اعمال ماده ۴۷۷ حکم انتقال سند لازم الاجرا گردید اما هنوز انتقال نهایی نشده است.

وی گفت: در این بین توافقنامه ای با شهرداری منعقد شد که امروز شهردار مشهد با رویکرد مثبت و منطقی به میان مردم آمد و نسبت به تامین ۲۸ هکتار زمین مسکونی به سهامداران قول مساعد داد.

عضو ستاد پیگیری حقوق سهامداران شرکت تعاونی چهل بازه خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیک بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاخیر افتادن در تامین زمین برای ۲۸ هکتار اراضی  مشارکت داده شده در پروژه شهرداری نگرانیم و به دنبال تعیین تکلیف سریع تر این موضوع هستم.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha