۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84310451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در کردستان علیه کرونا واکسینه می‌شوند

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیش از ۲۲ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در سامانه سیب شامل ۸۵ درصد جمعیت سالمند این گروه سنی وجود دارد و ۱۵ درصد باقی مانده در فراخوان عمومی برای واکسیناسیون دعوت خواهند شد.

دکتر ابراهیم قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۵۰ مرکز جامع سلامت در استان آماده واکسیناسیون سالمندان هستند که در روز به راحتی به ۱۰۰ نفر ارایه خدمت خواهند کرد.

 وی افزود: افرادی که نام آنها در سامانه سیب ثبت شده باشد با مراجعه به مراکز جامع سلامت مراکز جامع سلامت که دارای پزشک هستند بصورت تلفنی وقتی را برای آنان تعیین و برای واکسیناسیون دعوت می شوند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: بعد از اتمام واکسیناسیون افراد عضو سامانه سیب،  فراخوان برای ۱۵ درصد باقیمانده افراد بالای ۸۰ سال در قالب طرح لکه‌گیری، واکسیناسیون خواهند شد و ازدحامی در این زمینه انجام نمی گیرد.

دکتر قادری گفت: بعد از این گروه سنی، افراد مسن پنج ساله  تا ۶۵ سال برای واکسیناسیون دعوت می‌شوند.

وی از سالمندان خواست تا به محض تماس سامانه ۴۰۳۰ با آنان حتماً با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه برای واکسیناسیون به نزدیکترین مرکز جامع سلامت مراجعه کنند.

قادری تاکید کرد: در این زمینه مبلغی از سالمندان برای واکسن دریافت نمی شود و قبل از آن هم ثبت نامی در کار نیست.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به سالمندانی که ظرف سه تا چهار سال اخیر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نکردن توصیه کرد تا در سازمان دریافت خدمات از این مراکز نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

دکتر قادری اضافه کرد: تاکنون ۱۱ هزار و ۱۲۹ کردستانی شامل کادر بهداشت، درمان، پاکبانان، پزشکان بخش خصوصی، بیماران خاص، دانشجویان پزشکی و پرستاری که به صورت کارورز فعالیت می کنند در استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

در شبانه روز منتهی به  ظهر روز دوشنبه ۶ اردیبهشت ۳۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد و  در حال حاضر ۶۶۹ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۸۴ بیمار وخیم است.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان یک‌هزار و ۲۱۷ قربانی داشته است که  ۴۸۱ نفر در سنندج، ۲۲۲ نفر در سقز، ۱۰۷ نفر در مریوان،  ۹۶ نفر در بانه،  ۸۷ نفر در قروه، ۷۳ نفر در کامیاران ، ۷۳ نفر در دیواندره، ۵۶ نفر در بیجار، ۱۹ نفر در دهگلان و سه نفر در سروآباد جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha