۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84311938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ مرکز ذبح و عرضه مرغ زنده در اشنویه جمع‌آوری شد

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۳۶
کد خبر: 84311938
۹ مرکز ذبح و عرضه مرغ زنده در اشنویه جمع‌آوری شد

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی اشنویه گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان، طرح جمع‌آوری عرضه‌کنندگان مرغ زنده در این شهرستان تشدید و با هماهنگی دادستانی و شهرداری، ۹ مرکز ذبح و عرضه مرغ زنده جمع‌آوری شد.

رامین علیپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ و صیانت از حقوق و سلامت شهروندان و اجرای مصوبات ستاد شهرستانی پیشگیری از کرونا با همکاری مرکز بهداشت، شبکه دامپزشکی، نیروی انتظامی و دستور دادستان این شهرستان انجام شد.

وی اظهار کرد:  از این تعداد چهار مرکز دوباره اقدام به عرضه طیور زنده کرده بودند که دوباره به دادگاه معرفی و احکام سخت قضایی در انتظار این تعداد از مراکز است.

رییس شبکه دامپزشکی اشنویه گفت: مراکز ذبح مرغ زنده که با حکم قضایی با آنان برخورد می‌شود علاوه بر جمع‌آوری مرکز شامل پرداخت جرایم سنگین نیز می‌شوند.

وی گفت: ۹ واحد دیگر از این مراکز نیز به دلیل تخلف به دادگاه معرفی شده‌ است که به‌زودی مراحل قضایی و قانونی در مورد این تخلفات آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: روش عرضه مرغ زنده و کشتار غیربهداشتی و غیراستاندارد به علت احتمال انتقال بیماری در بسیاری از کشورهای جهان منع قانونی دارد و این روش یک شیوه منسوخ شده در عرضه گوشت مرغ به شمار می‌رود.

علیپور بیان کرد: با تشکیل یک تیم نظارتی در این شهرستان متشکل از شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی و دستگاه قضایی به صورت مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده در این شهرستان نظارت شده و با متخلفان برخورد صورت می‌گیرد.

وی از شهروندان خواست همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کرده و هرگونه موارد غیربهداشتی را نیز در صورت مشاهده در اسرع وقت با شماره تلفن ۴۴۶۲۵۷۱۰ اطلاع دهند.

رییس شبکه دامپزشکی اشنویه ادامه داد:مایه‌کوبی دام‌ها علیه بیماری تب برفکی گوسفندی در کانون بیماری به صورت رایگان برای ۹۳ هزار راس انجام شده است.

وی گفت:۱۳ هزار راس از جمعیت دامی این شهرستان نیز در اجرای طرح مایه‌کوبی بروسلوز علیه این بیماری مایه‌کوبی شدند.

بیماری‌ تب‌مالت‌ یا بروسلوز که‌ در حیوانات ‌به‌ نام‌ سقط جنین‌ واگیر مرسوم‌ است‌ و یکی از بیماری‌هایی عفونی قابل‌ انتقال‌ بین‌ انسان‌ و حیوان‌ بوده و اگر دام‌های مبتلا از گله حذف نشوند، باعث انتشار بیماری و کاهش تولید شیر می‌شود.

اشنویه دارای بیش از ۲۰۸ هزار راس دام شامل ۲۰۰ هزار راس دام سبک و هشت هزار راس دام سنگین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha