عشایر خراسان شمالی چاه‌های آب کشاورزان را اجاره می‌کنند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: امسال تامین آب مورد نیاز عشایر با مشکل روبه رو شده است از این رو پیگیر هستیم تا شماری از چاه‌های قابل استفاده برای آشامیدن را از کشاورزان استان اجاره کنیم. 

محمدرضا قلی پور روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این زمینه از روستاییان و دهیاران انتظار می رود همکاری لازم را داشته باشند تا تنش آبی و تشنگی عشایر در سال جاری کاهش یابد و بتوانیم میزان تولید را حفظ و از کاهش آن جلوگیری کنیم.

وی افزود: برخی از چاه های کشاورزان قابل استفاده برای آشامیدن است که آمادگی داریم تا اعتبار مورد نیاز برای اجاره این منابع آبی را فراهم کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه عشایر و دام‌های آنها به صورت سیار آبرسانی می شوند گفت: اکنون بسیاری از چشمه ها کم آب و یا خشک شده است و به همین علت عشایر در تامین آب با مشکل روبه شده اند که در این زمینه نیاز به آبرسانی سیار  هم افزایش یافته است.

کمبود تانکر برای آبرسانی سیار 

قلی پور افزود: برای آبرسانی سیار به عشایر استان با کمبود تانکر روبه رو هستیم و در این زمینه انتظار می رود دستگاه های مختلف در تامین نداشته ها همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون آبرسانی به عشایر به وسیله ۱۳ دستگاه تانکر انجام می شود و نیاز است تا پنج دستگاه دیگر تامین شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: تامین هر دستگاه تانکر برای آبرسانی سیار، دست کم ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که پیگیر هستیم تا دفتر مدیریت بحران استانداری در این باره حمایت داشته باشد.

۳۰ هزار نفر عشایر خراسان شمالی در قالب پنج هزار و ۳۵۰ خانوار  حدود ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند که ۲۵ درصد گوشت استان را تولید می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha