۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 84314346
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

کرونا سه‌هزار میلیارد ریال به بخش گردشگری استان مرکزی خسارت زد

اراک - ایرنا - رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون حدود سه هزار میلیارد ریال به صنعت گردشگری این استان خسارت وارد کرد.

«مریم توسطی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به اینکه صنعت گردشگری استان مرکزی به تازگی در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته، شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌ریزی‌های این حوزه را برهم زد و خسارت‌های چشمگیری به این حوزه وارد کرد که جبران برخی از آن‌ها زمان بسیاری می‌برد.

وی ادامه داد: مردم در شرایط کرونایی برای گردشگری و تفریح فضاهای روباز از جمله طبیعت‌گردی را به فضاهای تاریخی و فرهنگی که بیشتر سربسته هستند، ترجیح می‌دهند که این مهم باعث کسادی فعالیت فعالان این حوزه و بیکار شدن شمار قابل توجهی نیروی انسانی شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه خطر شیوع کرونا همچنان در کشور و استان وجود دارد، از مسئولان نهادهای مختلف انتظار می‌رود نسبت به تامین امکانات و زیرساخت‌های فضاهای طبیعی از جمله دره گردو اراک اقدام نمایند تا شهروندان بتوانند با آرامش خاطر از این فضاها استفاده کنند.

توسطی بیان کرد: بخش‌های مختلف گردشگری مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی، موزه‌ها، بازارهای تاریخی، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها با شیوع کرونا و تعطیلی واحدها دچار خسارت شدند و باید برای جبران این مهم برنامه‌ریزی‌های کاربردی تدوین شود.

خاطرنشان کرد: نامه‌نگاری با دستگاه‌های اجرایی مختلف برای کمک به بخش تأسیسات گردشگری در پرداخت مالیات، حق بیمه و هزینه‌های انرژی مصرفی انجام شده و انتظار می‌رود نهادهای مسئول نسبت به این مهم همکاری کنند.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha