۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84314358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح بهبود وضعیت درختان گردو در مهاباد اجرا شد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸
کد خبر: 84314358
طرح بهبود وضعیت درختان گردو در مهاباد اجرا شد

مهاباد- ایرنا- مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: طرح اصلاح باغ‌های مثمر گردو با عملیات پیوند سرشاخه‌کاری درختان باغ‌های تمامی مناطق کوهستانی این شهرستان اجرا شد.

سعید کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات پیوند سرشاخه کاری برای درختان گردوی با کیفیت پایین محصول یا بدون عملکرد مناسب در هزار اصله درخت انجام شد.

وی ادامه داد: اجرای طرح اصلاح باغ‌های مثمر گردو به‌ عنوان یکی از سیاست‌های بخش کشاورزی در راستای افزایش کیفیت این محصولات، اصلاح و تعویض تاج درختان نامرغوب، افزایش عملکرد و تولید محصول یکنواخت، آشنایی باغداران با روشهای پیوند سرشاخه‌کاری درختان نامرغوب، انتقال و آموزش یافته‌های تحقیقاتی به باغداران اجرا شد.

مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد اظهار داشت: این طرح با شناسایی ارقام برتر و تهیه پیوندک این عملیات در سطح باغ گردوی شهرستان انجام می‌شود.

کریمی با اشاره به خسارت درختان گردو از سرمای زودرس بهاره در هر سال افزود: استفاده از ارقام برتر تهیه شده از رقم‌های گردو دیرگل مانع ایجاد خسارت سرمای زودرس بهاره برای این محصول و حتی باردهی آن در سال دوم می‌شود.

وی بیان کرد: مهاباد با داشتن بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ از ظرفیت و توانمندی خوبی در افزایش تولید محصولات کشاورزی و اصلاح ارقام محصولات باغی و زراعی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، در این شهرستان ۷۴۷ هکتار باغ‌ گردوی بارور و ۴۵ هکتار باغ گردوی غیربارور وجود دارد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

۶۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha