کارفرمایان آذربایجان‌غربی از بخشودگی جرایم امسال استفاده کنند

مهاباد- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: کارفرمایان واجد شرایط این استان بدون مراجعه به شعب و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبت درخواست استفاده از بخشودگی جرائم بیمه‌ای خود در سال جاری اقدام کنند.

مقصود مقدمی کیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح کارفرمایانی که از سال ۱۳۹۸ سطح اشتغال خود را حفظ کرده باشند، می‌توانند با ثبت اطلاعات خود در سامانه نسبت به بخشودگی جرائم کارگاه‌های خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کارفرمایان و صاحبان واحدهای تولیدی تا آخر تیرماه فرصت استفاده از این طرح را دارند، ادامه داد: همچنین این افراد می توانند در این ارتباط بدهی خود را به صورت یکجا و یا به صورت تقسیط به سازمان تامین اجتماعی بازگردانند.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: واحدهای اجرایی نیز مکلف هستند حداکثر ظرف مدت هفت روز از تاریخ ثبت درخواست کارفرما، ضمن بررسی موضوع، مراتب پذیرش یا عدم پذیرش درخواست را از طریق صندوق شخصی سامانه خدمات غیرحضوری به متقاضی اعلام کنند.

مقدمی کیا بیان کرد: این طرح با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" از سوی مقام معظم رهبری و در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم‌های ظالمانه اجرا شده‌است.

وی  اضافه کرد: سامانه ۱۴۲۰ این اداره کل نیز به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه مشاوره‌های لازم به متقاضیان است که در صورت بروز هر مشکلی برای بیمه‌شدگان راهنمایی‌های لازم به آنها صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا در مجموع بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم آذربایجان‌غربی تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند و از خدمات شعب و کارگزاری‌های این بیمه بهره‌مند می‌شوند، ۳۸۰ هزار نفر از این تعداد جزو بیمه‌شدگان اصلی هستند و مابقی را بیمه‌شدگان تبعی یعنی خانواده‌های آنها تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha