سهم خراسان شمالی از ردیف بودجه مناطق محروم ۴۷۷ میلیارد تومان است

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: امسال  ۴۷۷ میلیارد تومان از ردیف بودجه مناطق محروم به استان اختصاص یافته است که برای طرح‌های زیرساختی هزینه خواهد شد.

حسن پارسی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار امیدواری کرد که با این میزاناعتبار بسیاری از طرح های نیمه تمام استان که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: دولت به دنبال محرومیت زدایی، سرمایه گذاری و جبران عقب افتادگی ها در کشور به خصوص در استان های کمتر برخوردار است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی با اشاره به مشکلات زیرساختی استان تصریح کرد: مشکلات زیرساختی استان از جمله بزرگراه، فرودگاه و شبکه ریلی محرز است و تصمیم گیری در مورد این طرح ها در حوزه کاری وزارتخانه ها است و استان تنها نظارت بر این طرح ها را برعهده دارد و نیاز است تا قدم های بزرگتری برای حل این مشکلات برداشته شود.

وی بیان کرد: اعتبارات تملک دارایی استان در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۲ برابر رشد داشته است و در اعتبارات هزینه ای نیز امسال شرایط مناسبی به نسبت گذشته داریم و امیدواریم بسیاری از مشکلات استان با این اعتبارات برطرف شود.

توجه دولت به محرومیت زدایی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان شمالی گفت : رویکرد دولت در لایحه بودجه سال آینده کشور کمک به پویایی اقتصادی است و اعتباری که برای یارانه و یا کمک بلاعوض در لایحه بودجه  قرار گرفت نیز نشان از توجه دولت به رونق اقتصادی و معیشت مردم در مناطق محروم دارد.

پارسی پور انضباط مالی را از دیگر مزیت های لایحه بودجه ۱۴۰۰ از سوی دولت بیان کرد گفت: انضباط اجتماعی، اداری و مالی بستر حرکت و توسعه است و اگر بنا است که دولت و ملت در مسیر توسعه محکم تر حرکت کنند باید انضباط مالی حاکم باشد.

وی افزود: در این زمینه دولت بر اساس وظیفه قانونی در موعد مقرر لایحه بودجه را تنظیم و تقدیم کرد و این نشانه انضباط مالی دولت است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha