آزمایشگاه علوم‌شناختی عضو فناوری‌های راهبردی کشور در اردبیل ایجاد شد

اردبیل - ایرنا - رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از راه‌­اندازی اولین آزمایشگاه علوم‌شناختی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور در استان اردبیل خبرداد.

به گزارش ایرنا، دکتر برومند صلاحی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: این آزمایشگاه توسط شرکت سازگار گستر آرتا سبلان از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تاسیس شده و با عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌­های راهبردی کشور، در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌­های علوم‌شناختی، مهندسی پزشکی و الکترونیک فعالیت می­‌کند.

وی افزود: علاقه‌مندان جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر در زمینه امکانات این آزمایشگاه می‌توانند به وب‌سایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست‌جمهوری به آدرس https://labsnet.ir/lab/۱۴۱۱ و وب‌سایت شرکت به آدرس www.sglab.irمراجعه کنند.

رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: این مرکز آمادگی دارد تا با همکاری پژوهشگران استان در رشته‌های مهندسی پزشکی، پزشکی، تربیت‌بدنی، روان‌شناسی، الکترونیک و دیگر رشته‌های مرتبط با حوزه علوم‌شناختی، نسبت به اخذ و پردازش داده‌های آزمایشگاهی با اهداف تحقیقاتی و کلینیکی اقدام کند.

دکتر بابک رضایی افشار ، مدیر آزمایشگاه فنی و مهندسی سازگار گستر آرتا سبلان هم گفت: این مجموعه اولین آزمایشگاه غیردولتی کشور در حوزه ثبت و پردازش سیگنال‌­های عصب و عضله یا الکترومایوگرافی بوده که امکان ثبت سیگنال‌­های عضلانی را برای کاربردهای کلینیکی، ورزشی، تحقیقاتی و پژوهشی فراهم می‌­کند.

وی اضافه کرد: این آزمایشگاه با همکاری تیمی از دانش‌­آموختگان رشته‌­های مختلف دانشگاهی و با حضور کارشناسان خبره علوم‌شناختی در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی راه‌ اندازی شده و اولین آزمایشگاه استان اردبیل در حوزه علوم‌شناختی است که بخش عمده‌ای از تجهیزات آن توسط آن شرکت سازگار گستر آرتا سبلان طراحی و ساخته شده و می‌ تواند گام‌­های موثری را در همگرایی علوم زیستی، پزشکی و فنی مهندسی در استان ایفا کند.

به گفته رضایی افشار، این آزمایشگاه مجهز به تجهیزات آزمایشگاه الکترونیک بوده و انعطاف‌پذیری لازم برای طراحی آزمایش‌های متناسب با نیاز محققان دانشگاهی را دارا است.

دکتر علی نعمت‌ الله‌­زاده ، رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه آماده هرگونه همکاری با آزمایشگاه علوم‌شناختی مستقر در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه در زمینه‌­های مختلف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha