۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۰۷
کد خبر: 84319078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کانون داوران استان کردستان تاسیس شد

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۰۷
کد خبر: 84319078
کانون داوران استان کردستان تاسیس شد

سنندج‌ - ایرنا -  معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: کانون داوران استان به منظور ساماندهی موسسات داوری و صدور پروانه تاسیس شد.

بهادر اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کانون به ساماندهی داوری، صدور پروانه برای موسسات، اشخاص و ارجاع پرونده به موسسات می‌پردازد.

وی با بیان اینکه جلسات هیات مدیره کانون داوران از هفته آینده آغاز می‌شود اضافه کرد: دستورالعمل ساماندهی نهاد داوری تهیه شده و به زودی فراخوان جذب داوران منتشر می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه به این ترتیب موسسات داوری رسمیت پیدا می‌کند تاکید کرد: تشکیل این کانون در واقع گامی بزرگ به سمت همگانی و فراگیر کردن داوری در جامعه و در نهایت حل و فصل دعاوی از طریق حکمیت میان مردم است.

وی با بیان اینکه کانوان داوران زیر نظر مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری فعالیت می‌کند افزود: با استقلال و شکل‌گیری این نهاد، طرفین پرونده‌ها با اطمینان خاطر و رضایت تام به استقبال مرجعی می‌روند که مستقل بوده و امور در آن به سرعت رسیدگی می‌شود .

اسدی یادآور شد : این نهاد عضوی از قوه قضاییه به شمار رفته و ماحصل این ویژگی‌ها ، اطمینان خاطر متقاضیان از ارجاع امر به داوری و کاهش ورودی پرونده ‌ها به محاکم و همچنین کاهش اطاله دادرسی است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف تاکید کرد: اگر داوران می‌خواهند فعالیت کرده و پروانه دریافت کنند از این پس باید از کانون داوران مجوز بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha