امکان برگزاری انتخابات شوراها در همه شهرهای شهرستان درگز فراهم شد

مشهد- ایرنا- فرماندار درگز گفت: با توجه به این که تعداد داوطلبان ثبت نام شده در انتخابات شوراهای اسلامی برای شهرهای لطف آباد و چاپشلو به حدنصاب رسیده بنابراین انتخابات یاد شده در همه شهرهای این شهرستان برگزار می‌شود.

علی فراهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۲ داوطلب برای عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراها در چهار شهر درگز، نوخندان، لطف آباد و چاپشلوی این شهرستان ثبت نام شدند که ۹ نفر از ادامه حضور در این فرایند انصراف دادند.

وی ادامه داد: پیش از این ۱۴ نفر در شهر نوخندان و ۲۸ نفر نیز در شهر درگز در هیاتهای اجرایی و نظارت تایید صلاحیت شدند همچنین تعداد ثبت نام شدگان و داوطلبان عضویت در شورای شهر لطف آباد ۱۱ نفر و چاپشلو ۹ نفر بود که پس از رد صلاحیتها شمار داوطلبان در هر یک از این ۲ شهر به پنج نفر رسید و به این ترتیب برپایی انتخابات در این ۲ شهر امکان پذیر نبود.

فرماندار درگز گفت: برابر گزارش های دریافتی از مرکز استان، هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان، در بررسی صلاحیت افرادی که در هیات های اجرایی و نظارت استان رد شدند، صلاحیت ۲ داوطلب در لطف آباد، ۲ نفر در چاپشلو و چهار نفر را نیز در شهر درگز تایید کرد لذا تعداد داوطلبان در این شهرها به حدنصاب رسید.

شهرستان درگز با ۷۴ هزار نفر جمعیت در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد واقع است و شهرهای لطف آباد و چاپشلو هر کدام با حدود ۲ هزار نفر جمعیت دارای شورای شهر پنج نفره هستند.  

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی خراسان رضوی نیز پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود: از مجموع ۶۰۰ داوطلب رد صلاحیت شده شوراهای شهری استان ۴۶۴ نفر به رد صلاحیت خود اعتراض کرده‌اند.

علی اصغر عنابستانی افزود: در مجموع از ۶۰۰ داوطلب ردصلاحیت شده ۳۶۹ نفر در هیات های اجرایی فرمانداری ها و ۲۳۱ نفر نیز در هیات های اجرایی شهرستانها رد صلاحیت شده اند و برخلاف هیاهوی انجام شده، ما در هیات نظارت استان با نگاه باز به تایید صلاحیتها نگاه می‌کنیم و بیشتر به دنبال تایید افراد هستیم.  

از مجموع سه هزار و ۲۴۴ داوطلب ثبت نام شده برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در خراسان رضوی تاکنون صلاحیت ۲ هزار و ۳۲۴ نفر در هیات های اجرایی و نظارت تایید شده و شماری نیز از حضور در کارزار انتخابات انصراف داده‌اند.

روز جمعه ۲۸ خرداد ماه امسال سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری، ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در پنج هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha