عراق به اتحادیه عرب: تمام اقدامات بازدارنده حمله به قدس را اتخاذ کنید

بغداد - ایرنا - سفیر عراق در مصر ضمن تاکید بر اهمیت نقش اساسی «اتحادیه عرب» در مساله فلسطین، از شورای این اتحادیه خواست که تمام اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از حملات به شهر اشغال شده «قدس» را اتخاذ کند.

به گزارش ایرنا، پس از حوادث منطقه «شیخ جراح» و یورش شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست‌ها به ساکنان فلسطینی این منطقه، تنش‌های بین مردم و نظامیان این رژیم به جنگی بی‌سابقه در تاریخ موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر تبدیل شده است.

حملات رژیم نژادپرست صهیونیستی به فلسطینیان در قدس اشغالی که تاکنون به کشته شدن دستکم ۱۳ کودک انجامیده، با واکنش‌های متعدد و البته منفی کشورهای منطقه مواجه شده است.

در همین پیوند رسانه‌های عراق امروز (چهارشنبه) در گزارشهایی از نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در قاهره گزارش دادند که «احمد الدلیمی» سفیر عراق در مصر که به نمایندگی از وزیر امور خارجه این کشور «فواد حسین» در این نشست سخنرانی می‌کرد، خاطرنشان ساخت: جمهوری عراق همیشه حمایت دائمی و نامحدود خود را از قضیه فلسطین ابراز داشته است و به دلیل استواری مردم عزیز فلسطین و با توجه به حوادث اخیر، دولت جمهوری عراق به سرعت اقدامات رژیم اسراییل از جمله حمله ارتش این رژیم به مسجدالاقصی و اقدامات ارعاب و گسترش وحشت در میان نمازگزاران مسلمان بی‌دفاع را محکوم می‌کند.
وی افزود: آنچه در حملات در مسجد مبارک الاقصی اتفاق افتاده و می‌افتد و همچنین تصمیمات غیرقانونی صادر شده توسط اشغالگران و حملات وحشیانه‌ای که در پی آن در محله شیخ جراح و محله‌های مجاور در شهر اشغالی بیت المقدس روی داده، چیزی جز جنایتی جدید نیست که به سابقه جنایات اشغالگر اسرائیلی غاصب اضافه شود.
الدلیمی با اشاره به اهمیت اجماع اعراب و نقش محوری اتحادیه عرب در قبال فلسطین ادامه داد: ما خواستار ضرورت اتخاذ همه اقدامات متناسب با این واقعه و تاثیرات چشمگیر آن بر ثبات منطقه هستیم.
سفیر عراق در مصر حمایت کامل این کشور از تصمیماتی را که در نتیجه نشست شورای اتحادیه عرب در حمایت از پایداری ملت فلسطین و هدف عادلانه آنها حاصل خواهد شد، اعلام داشت.

وزیر امور خارجه قطر نیز در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی اوضاع فلسطین خواستار اتخاذ موضع واحد و موثر از سوی کشورهای عربی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان شد و بمباران غزه توسط ارتش این رژیم را محکوم کرد.

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نیز از شورای امنیت خواست، مسئولیت خود در قبال نقض آشکار مصوبات بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی را برعهده بگیرد.

همچنین نماینده فلسطین در اتحادیه عرب خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای اتخاذ موضع فشار به رژیم صهیونیستی در جهت توقف تجاوزاتش شد.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر نیز در نشست فوق العاده اتحادیه عرب در قاهره، ضمن محکومیت تجاوزات و حملات رژیم اشغالگر قدس، مخالفت کامل کشورش را علیه این حملات بیان داشت.

مصر از مقامات رژیم اسرائیل خواست تجاوزات در مسجد الاقصی را متوقف کنند و دست از هدف گرفتن هویت عربی قدس و مقدسات آن و تلاش برای کوچاندن ساکنان این شهر به خصوص محله الشیخ جراح بردارند.

رسانه‌های منطقه گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اخیرا باز هم در تشکیل کابینه این رژیم ناموفق بوده است، درپی حملات سنگین مقاومت فلسطین به سرزمینهای اشغالی، برای میانجیگری دست به دامن قاهره شده که حماس این میانجیگری را رد و بر استمرار حملات خود تاکید کرده است.

رژیم غاصب صهیونیستی به رغم معاهده‌های بین‌المللی با نقض قطعنامه‌های شورای امنیت، قصد دارد ساکنان فلسطینی منطقه شیخ جراح را به اجبار کوچ داده و آن منطقه را برای شهرک‌سازی‌ها و اسکان صهیونیست‌ها آماده کند.

این در حالی است که منطقه شیخ جراح هم اکنون نیز با تغییر بافت شهروندان مواجه شده و تعداد زیادی از شهرک نشینان صهیونیست در این مناطق تحت اشغال سکونت گزیده‌اند.

جدای از دولت عراق،آیت الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالی شیعیان عراق نیز در بیانیه‌ای که از سوی دفتر ایشان منتشر شد، بار دیگر حمایت خود از مردم فلسطین و حق غصب شده آنها را اعلام داشته و ملت‌های آزاده را به پشتیبانی و حمایت از ملت فلسطین فراخواند.

غصب اموال فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی ماه‌ها است عامل بروز اعتراضاتی شده که در ماه رمضان ادامه داشته و شدت گرفته، اما اخیرا با هجوم نظامیان صهیونیست به نمازگزاران و روزه داران حاضر در مسجدالاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس، درگیری‌ها به جنگ و درگیری بی‌سابقه‌ای تبدیل شده است.

همچنین مقاومت فلسطین در غزه در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه، طی ۴۸ ساعت گذشته بالغ بر یک هزار موشک و راکت به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است که تعطیلی فرودگاه «بن گوریون» مهمترین فرودگاه سرزمین‌های اشغالی، آسیب شدید به زیرساخت‌ها و نیروگاه‌های برق و همچنین آتش گرفتن و انفجار خط لوله نفت «عسقلان» از جمله نتایج این شلیک‌ها بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha