استاندار: جشنواره جهانی کودک فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های کرمان است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: برگزاری نخستین جشنواره‌ جهانی نقاشی کودک در کرمان، به عنوان حرکتی قابل تقدیر، فرصتی مناسب برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های این استان تلقی می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز سه شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان افزود: هنر کرمان و کرمانی را آنگونه که شایسته ظرفیت های این استان است به دنیا معرفی کنیم و این استان با پیشینه تاریخی پربار خود در عرصه فرهنگ و هنر، ظرفیت تبدیل شدن به پایگاه هنر و گردشگری هنری را دارد.

وی اظهار داشت: مردم استان کرمان در طول تاریخ، با الهام از طبیعت و فرهنگ، به خلق آثار زیبا پرداخته و هنر ابزاری برای خلق و تولید ارزش های اصیل انسانی است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: هنر همچنین از بارزترین راه‌های بشر برای توصیف و تبیین زیبایی‌های آفرینش و فرصتی برای شکوفایی استعدادهای نهفته درونی هر فرد و جامعه در مسیر ساخت تمدنی فرهنگی و جاودانه محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: استان کرمان با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متعددی همچون جشنواره موسیقی نواحی و همچنین رویدادهای هنری بین المللی پیشتاز کشور نام گرفته و امیدوارم با تداوم آن شاهد خلق آثار زیبای هنرمندان در سطح استان کرمان، کشور و دنیا باشیم.

زینی‌وند افزود: جشنواره جهانی نقاشی کودک در جهت افزایش سطح آگاهی کودکان نسبت به ابعاد گوناگون زندگی، بالا بردن اشتیاق آن‌ها به مشارکت در رقابت‌های فرهنگی و اجتماعی با کودکان جهان در راستای خلق آینده‌ای بهتر و معرفی دیار تاریخی و فرهنگی کرمان به کودکان امروز و آتیه سازان فردا، فضای استان را با نشاط و پر تحرک ساخته است.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش های موثر همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: امیدوارم میزبانی این رویداد هنری به ویژه در شرایطی که شیوع بیماری کرونا منجر به کاهش تعاملات اجتماعی شده، باعث ارتقای هر چه بیشتر فرهنگ، افزایش مهارت های ارتباطی، تجزیه و تحلیل بصری، توانایی ابراز وجود و خلاقیت آینده سازان این خطه و تعاملات بین‌المللی هنرمندان و فرهنگ جویان و معرفی بهتر استان کرمان شود.

استاندار کرمان گفت: به امید روزی که شادی، لبخند و آرامش فارغ از نژاد، ملیت و جغرافیا سهم کودکان سراسر جهان باشد و بی‌تردید تداوم اجرای چنین برنامه هایی، فرصت‌های بیشماری را برای مردم این دیار به ویژه کودکان در تعاملات بین المللی به ارمغان می آورد.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان در قالب پویش افتتاح روز سه شنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه، برگزار شد و این جشنواره با معرفی ۶۰ برگزیده از ۲۲ کشور جهان، به کار خود در کرمان خاتمه داد.

این  آیین به‌صورت آنلاین و با حضور مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، استاندار کرمان، نمایندگان یونیسف در ایران، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان برگزار شد.

مهدی جعفری، دبیر اجرایی نخستین جشنواره جهانی نقاشی کودک شهرداری کرمان، نیز در پایان بیانیه هیأت داوران را قرائت کرد و نفرات برگزیدۀثه این جشنواره هم معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha