۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84334825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرانسه قطعنامه‌ای را برای پایان فجایع غزه آماده کرده است

تهران – ایرنا – پس از مانع‌تراشی‌های آمریکا و شکست‌ پیاپی شورای امنیت در صدور بیانیه در مورد بحران فلسطین، اکنون منابع دیپلماتیک خبر از تلاش فرانسه برای تصویب قطعنامه‌ای در این موضوع می‌دهند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه امروز نوشت که اندکی پس از آنکه چهارمین جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع درگیری‌های اخیر فلسطین اشغالی به بن‌بست خورد، فرانسه اعلام کرد که در هماهنگی با اردن و مصر قطعنامه‌ای را برای برقراری آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه پیشنهاد داده است.

ژانگ جون سفیر چین در سازمان ملل دیشب به خبرنگاران گفت که هیات چینی از پیشنهاد فرانسه باخبر است و از آن حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز ضمن ابراز تأسف نسبت به ممانعت آمریکا از تصویب بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره خاتمه درگیری بین فلسطین و تل‌آویو گفته بود: جامعه جهانی از رفتار آمریکا بسیار مأیوس شده است.

جائو لی جیان افزود: به همین دلیل آمریکا در شورای امنیت به شکل بی‌سابقه‌ای در انزوا قرار گرفته و در طرف مقابل وجدان و اخلاق بشری ایستاده است.

از دوشنبه گذشته تاکنون چهار جلسه درباره تنش اخیر در فلسطین برگزار شده اما به دلیل یکجانبه‌گرایی آمریکا، هیچ اقدام عملی به جز سخنرانی انجام نشده و واشنگتن در حمایت از تل‌آویو، جلوی تصویب هرگونه بیانیه‌ای را گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha