۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84335530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان کردستانی برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی تسریع کنند

سنندج - ایرنا - ️معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان با اشاره به کند بودن روند ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان، از والدین خواست در این کار تسریع کنند.

نظام مرادی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده است و از طریق سامانه www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com انجام می‌شود.

وی به نحوه ثبت سفارش کتاب‌های درسی نیز اشاره و اضافه کرد: ثبت سفارش انفرادی توسط دانش‌آموز و یا والدین و به صورت گروهی توسط مدارس قابل انجام است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: والدین می‌توانند از طریق سامانه ذکر شده با درج کد ملی، نام کاربری و ۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز و رمز عبور نسبت به ثبت سفارش اقدام و بهای کتاب‌های درسی را هم به صورت اینترنتی و درگاه پیش‌بینی شده پرداخت کنند.

مرادی با درخواست از مدیران مدارس برای اطلاع‌رسانی مجدد به دانش‌آموزان و اولیا از طریق کانال‌های مدارس، گفت: در صورت عدم ثبت سفارش توسط دانش‌آموزان، مدیران مدارس نسبت به ثبت سفارش گروهی اقدام کنند.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم تا ۲۲ خرداد  ۱۴۰۰ مهلت دارند نسبت به ثبت سفارش کتاب درسی خود اقدام کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از ۶ تیر تا ۹ شهریور سال ۱۴۰۰ و دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و دهم نیز از ۶ تیر تا ۱۵ شهریور فرصت دارند نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام کنند.
 
مرادی به زمان اصلاح سفارش کتاب‌های درسی اشاره کرد و یادآور شد: ۱۲ تیر تا ۳۱ شهریور برای اصلاح سفارش کتاب‌های درسی پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه چاپ کتاب‌های درسی بر اساس نیاز و ثبت سفارش انجام می‌شود، اظهار داشت: دانش‌آموزان و والدین در مهلت اعلام شده نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه‌هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha